1

Onderwerp: vierkante taart-vragen..

Hoi,
ik ga binnenkort een vierkante taart maken voor iemand. De bedoeling is dat er 20-25 stukjes uit kunnen. Ik heb alleen het bakblik nog niet in huis.. haha..

Is een bakblik van 25 x 25 cm dan voldoende of kan ik dan beter een grotere maat kopen?
En hoeveel marsepein heb ik dan nodig om de taart te bekleden?
En weet iemand hoeveel biscuitmix/water/ei ik voor het beslag moet gebruiken voor zo'n vorm?
En heeft iemand misschien een tip waar ik de taart op kan maken zodat ik hem zo in een taartdoos kan schuiven, want die kartonnetjes zijn er voor zover ik weet alleen maar in het rond, en te klein???

Nou ik hoor het wel!
Bedankt en groetjes,
Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

2

Re: vierkante taart-vragen..

Hoi Annette,

Je kunt ook vierkant karton kopen, bijv. in de boekhandel oid. Ik weet niet of je je bakvorm gaat halen bij Piece of Cake in Purmerend? Daar hebben ze ook onderkartons, echt stevige met zilverfolie, kost wel wat, maar het staat wel netjes.

De verhouding hangt af van de maat die je hebt gekocht natuurlijk. Het handigst om af te meten is je ronde vorm vullen met water en dan in de vierkante gieten, dan nog een keer, net zolang tot je vorm gevuld is en dan weet je hoeveel x je de mix nodig hebt. Qua maat kun je per stukje ca. 5 x 5 of 6 x 6 cm aanhouden. Eea is ook afh. van de hoogte van je taart natuurlijk.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: vierkante taart-vragen..

Hoi Inge,
bedankt voor je antwoorden. Dat met dat water is inderdaad een handige tip.
Ik ga het bakblik idd bij Piece of Cake kopen. Hebben ze die onderplaten met zilverfolie dan ook in het vierkant of moet ik dan gewoon een grote ronde nemen.
En is 7 ons marsepein voor het bekleden genoeg denk je?
groet, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

4

Re: vierkante taart-vragen..

Hoi Annette,

Ze hebben alle maten onderplaten, ook vierkant dus.

Ik gebruik denk ik wel 800 gram voor een grote taart.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: vierkante taart-vragen..

okee, dank je wel !

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

6

Re: vierkante taart-vragen..

Je kunt zelf ook je onderbord of karton maken. Je neemt van een kartonnen doos een stuk. Snijt deze op de maat die je wilt. Je spuit deze in met spuitlijm (te koop bij een doe-het-zelf zaak) en bekleed deze met alu. folie. Desnoods neem je 2 lagen karton. Werkt prima en is erg stevig. scheelt erg veel geld. Want volgens mij zijn de kant-en-klare onderkanten een paar euro per stuk bij Piece of Cake :-)

groeten Annemieke
Cake It

7

Re: vierkante taart-vragen..

hallo,

Ikzelf maak de onderplaten ook van karton, en bekleed deze met bakpapier.
Aan de achterkant vastplakken met van die stevige tape.
Het bakpapier gaat niet stuk met het snijden, wat met alufolie nogal eens gebeurd.
Ik was eerst bang dat het bakpapier klef zou worden, maar dat is niet zo!

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl