1

Onderwerp: Ronde bakvorm gezocht...

...maar dan bedoel ik dus niet een gewone cirkel, maar een bolle, zeg maar halve bal... Snap je 'm nog?? Ik wil namelijk graag de Ernie maken voor m'n nichtje... (zie link)

http://www.patisseriederidder.nl/taarten.html

Ik heb wel een ovenschaal die redelijk rond is, maar dan is de bodem toch weer plat. Ik kan er wel een oplossing voor bedenken maar als iemand weet dat zo'n halve bol bestaat, hoor ik het graag!! (Hij lijkt me ook handig voor een barbietaart?!)

Suzanne

2

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hallo Suzanne,

Op zich bestaat er van Wilton zo'n vorm. Ik kan eraan komen als je dat wilt, dan bestel ik hem voor je en hoor je een prijs en levertijd van mij. Ik hoor graag via mail of je dat wilt.

Overigens, ik kan op aanvraag aan allerlei vormen komen, dus zoek je iets speciaals.... laat het gewoon even weten. Geldt ook voor spuitmondjes en, en.... eigenlijk alles op taartgebied ;)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Zet die prijs en levertijd eens hier neer? :)

Mischien dat hij voor meer mensen interesant is ;)

En als je bij wilton toch kan bestellen,  wat gaat deze kosten:

Mini Egg Pan
2105-2118

En is het haalbaar voor de paas? :)

4

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hoi Inge,

En wil je er dan ook bij zetten hoe groot ie is? Ik moet nl ergens in de loop van dit jaar een wereldbol maken voor 16 volwassenen en 12 kinderen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Mirjam, dan kan je misschien ook die bal heel goed gebruiken. Daar heb ik ook al een paar keer over zitten twijfelen... Die is geloof ik ook van Wilton. Inge weet misschien wel welke ik bedoel.
Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar die halve bol...

Groetjes Evelien

6

Re: Ronde bakvorm gezocht...

He dat is toevallig ik ben de hele ochtend al op zoek naar zo'n vorm op internet maar behalve bij planet cake kan ik het nergens vinden.

Daar kost die vorm 29,95 maar is al een hele tijd uitverkocht dus Inge ik ben ook geinteresseerd.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

7

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Die bal heb ik ook al eens gezien. Maar dan heb je wel die lijntjes. Op zich wel redelijk simpel weg te smeren natuurlijk. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8 Laatst bewerkt door Franky (03-03-2006 22:23)

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hallo suzanne
Ik gebruik twee pyrex schalen als ik een bal maak. Plak de twee helften opelkaar en snij de taart een beetje bij. Zo heb ik al verschillende voetballen gemaakt. De schalen heb ik in engeland gekocht. Je kunt ze in verschillende maten krijgen. Ik heb de kleinere maten nog niet in nederland gezien.  Maar bij de blokker hadden ze een vrij grote mengschaal voor €5,95 en die zou je wel voor ernie kunnen gebruiken.

De schalen die ik bedoel zijn ook ronder dan de ovenschalen met deksel.
http://tk.files.storage.msn.com/x1pqP5noGPWAA63gbBU0tjJlFGUdrtORCVMjbcz_5bbQj2aqz8JE2F8w1wD

Ik probeerde een foto erbij te doen van een voetbal maar het mislukte Sorry
Groetjes Francisca

9

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hallo allemaal,

Ik ga voor jullie informeren naar de levertijden en ik laat het zo snel mogelijk even weten, net als een prijs!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Re: Ronde bakvorm gezocht...

H

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Dat vind ik wat te klein Inge, sorry... Mocht je ooit een grotere tegenkomen hou ik me aanbevolen!!

Heeeeeeeel erg bedankt in ieder geval voor de moeite!!!

Suzanne

12

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hoi Inge,

helaas vind ik dat ook een te kleine vorm maar hardstikke bedankt voor de moeite.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

13

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hallo dames,

Ik snap het hoor, vind hem zelf ook wel klein, helaas dus. Ik blijf speuren en meld het als ik iets "beters" aan de haak sla ;-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

14 Laatst bewerkt door wendy (22-03-2006 09:02)

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hai iedereen,

Ik had dit gelezen en was gisteren in mijn favoriete kook/bak winkel in Gouda toen ik er weer aan moest denken en dacht laat ik het even vragen daar.
En ja, ze hebben halve ronde vormen. (bombe vorm)
Voor een hele bol heb je er dus of 2 nodig of 2 keer bakken natuurlijk.

Nu hadden ze alleen een kleintje staan maar ze konden bestellen tot 2 liter formaat, dit is een doorsnede van 20 cm. hij kost EUR 7.70

Ook bestelbaar is 1 liter, doorsnede 16 cm. die kost EUR 5.30

De winkel heet de Kokkerie.
Zeugstraat 2a
2801 JC Gouda
Tel 0182 529625
E-mail info@kokkerie.nl
Internet www.kokkerie.nl

Ik weet natuurlijk niet waar jullie allemaal vandaan komen maar mischien is het wat. Anders mischien even bellen welk merk het is en mischien kan hij dan ook in de buurt besteld worden.

Ik weet nog niet zeker of ik naar de meet and greet kan komen (oppas enz ,man werkt op zaterdag) ander zou ik hem (de vorm, niet mijn man :-) ) nog mee kunnen nemen?

Groetjes Wendy

15

Re: Ronde bakvorm gezocht...

O, ik heb gisteren de twee liter maat gezien, was ook nog erg klein vond ik, sorry.

16

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hallo allemaal

Ik lees zoal dat jullie een grotere bal willen maken dan 16cm doorsnee.
Een grote bal heeft stevige cake nodig om in elkaar te blijven zitten. Anders valt hij uitelkaar. (heb ik ervaring mee ;-) )
Door een stevigere  cake te bakken willen de mensen kleinere stukken.
Ik heb de voetbal gemaakt voor een vriendje van mijn zoon. Doorsnee 16cm.
De moeder vertelde me dat er minstens 20 stukken  uithad gesneden.
Mijn zoon heeft een voetbal taart mee naar school genomen en trakteerde daar de hele klas op + juffen en meesters. Zo'n 30 personen. En zo klein waren die stukken ook niet.
Willen jullie meer taart dan kun je de bal ook op een ondertaart zetten
groetjes Francisca

17

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Hallo Francisca.

Ik kan me dat inderdaad heel goed voorstellen, dat het al snel te groot wordt om in elkaar te blijven. En een uit elkaar gestortte wereldbol.... hmmmm ik weet niet of iemand daar blij van wordt ;) 

Ik kan de vorm nog steeds bestellen voor liefhebbers hoor.

Groetjs, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

18

Re: Ronde bakvorm gezocht...

Uit elkaar gestorte wereldbol? Nee, hihi, lijkt me geen succes. Maar ik maak een halve met daarop de werelddelen die ik nodig heb en verder alleen wat erbij moet (aan land tussen het water zeg maar) om het op een wereldbol te laten lijken. Maar het idee om het op een ondertaart te zetten is eigenlijk zo gek nog niet.............. hm.......... de ideetjes beginnen al weer te borrelen, en met een beetje pech duurt het nog een half jaar voor ik 'm mag maken....

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.