1

Onderwerp: royal icing

hoi ik ben vandaag voor het eerst op de site een hele leuke site
maar ik heb nu 2 x royal icing zelf proberen te maken
maar helaas niet gelukt wie kan mij helpen
aan een goed recept voor de icing zodat hij echt stijf wordt
of mischien een ander idee het is voor de randjes langs de taart
alvast bedankt

2

Re: royal icing

Welkom :)

Klop eerst de eiwit stijf (met citroensap of -zuur) en voeg dan de poedersuiker toe (met een lepel, want anders gaat je mixer echt stuk). Blijf poedersuiker toevoegen tot hij zo dik is als jij wilt.

Groetjes Evelien

3

Re: royal icing

Hallo,

Wat lukt er niet van en kun je beschrijven wat je hebt gedaan en in welke verhoudingen, misschien kunnen we dan meer voor je betekenen. Het is bijvoorbeeld ook belangrijk om voor het stijfkloppen van je eiwit (die echt eigeel vrij moet zijn!) je kom goed vetvrij te maken mbv heet water met azijn. Ik neem aan dat je het recept nu van deze site hebt geprobeerd?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: royal icing

hoi nou het is me gelukt hoor volgens
het zegje driemaal scheepsrecht
nu scheelt het me zeker in de portomonee

5

Re: royal icing

ok toppie!

Evelien

6

Re: royal icing

Hoi..ik ben ook een tijdje flink aan het klungelen geweest met royal icing, maar ik geloof dat ik het nu aardig voor elkaar krijg. Je moet best veel poedersuiker gebruiken en wat ook wel wil helpen is een of twee pakjes glazuurpoeder (in een rood pakje, van baukje geloof ik) met het poedersuiker vermengen. Dit is bijna precies hetzelfde als gewoon poedersuiker maar als ik dit erdoor heen doe word het altijd goed hard, harder dan met alleen poedersuiker.

groetjes charlie

7

Re: royal icing

Beetje late reactie zie ik net..oeps :)

8

Re: royal icing

Hoi Charlie,

Weet je ook wat er in die baukje glazuurpoeder zit? (Waarom het harder zou worden?)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Re: royal icing

Ik zou niet weten wat erin zit..volgende keer zal ik es bij de ingredienten kijken. Maar het verschild niet veel van gewone poedersuiker...Ik weet alleen dat als ik dit gebruik de icing heel stijf en als het helemaal droog is ook heel hard word, er hoeft dan ook veel minder poedersuiker in omdat het sneller goed spuitbaar is en het zn vorm behoud.

groetjes charlie