1

Onderwerp: twee vragen?uitstekers en 'verven' met de kleurpasta

Ik heb de sterretjes uitstekers gekocht met zo'n uitsteekhulpje maar het lukt niet. ik prikte door de marsepein heen (dik, dun maakte niet uit). jammer want ik vond ze behoorlijk prijzig. wie heeft de ultieme tip?

ander vraagje: kunje met kleurpast ook 'verven' op de marsepein. zoja hoe moet je het dan verdunnen?

2

Re: twee vragen?uitstekers en 'verven' met de kleurpasta

het verdunnen moet je met kleurloze alcohol doen
bijv gin, jenever,rum oid

Dat verdampt snel.
met water wordt je marsepein te nat.

En wat bedoel je met door de marsepein heen prikken, in het midden bedoel je?

groeten,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Re: twee vragen?uitstekers en 'verven' met de kleurpasta

Ik heb ook de sterretjes van de webshop en heb er helemaal geen problemen mee... Ik gebruik ze voor fondant en marsepein zonder ze eerst in te smeren o.i.d. Ik heb ze eerst goed schoongemaakt en verder niets. Als het toch blijft plakken, kun je eens proberen om ze voor het gebruik in te vetten met zo'n spuitbusje (baukje, gewoon uit de supermarkt). Dat gebruik ik ook voor de showtasjes waar ik mijn icing en marsepein op maak. Werkt perfect.

Groetjes Evelien

4

Re: twee vragen?uitstekers en 'verven' met de kleurpasta

Beste taart ;) (leuke naam ;))

Bij de sterren mini uitstekers moet je de marsepein of fondant heel dun uitrollen, dan krijg je het er goed uit hoor. Uiteraard wel voorzichtig aan met de ejector, maar het hoort echt goed te werken. Ik hoop dat je er wat aan hebt en het nog eens probeert.

Groetjes, Inge

PS: er zit overigens een werkbeschrijving bij de uitstekers, misschien dat je die er nog even op kunt naslaan voor nuttige tips?

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: twee vragen?uitstekers en 'verven' met de kleurpasta

Hoi Taart,

Of misschien was je marsepein te zacht geworden door kleuren of zo? Dan zou je er nog wat poedersuiker doorheen kunnen doen. Of misschien heb je andere marsepein die wat minder stevig is?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: twee vragen?uitstekers en 'verven' met de kleurpasta

dank je wel voor alle antwoorden. wanneer ik weer een taart probeer ga ik het uitproberen!