1

Onderwerp: mokka

hoi inge.

ik was aan het zoeken hoe ik mokka botercreme moest maken. ik las terug dat jullie ermee bezig waren.(juni 04)

is dat ondertussen gelukt?
Of moet het met koffie om die smaak te krijgen???


en gebruiken jullie ooit slagroom bij jullie taart? Want volgens mij mag je geen slagroom oid onder marsepijn of fondant doen.

maar kan het wel als laagje tussen de 2 biscuitlaagjes?

en moet je perse iets smeren op je taart voordat je de fondant erop doet?


wat een hoop vragen weer he?

alvast bedankt

groetjes

2

Re: mokka

Hoi Sassie,

Ik heb wel eens slagroom tussen een taart gedaan en dan de buitenkant ingesmeerd met botercreme voor de fondant eroverheen ging. Nadeel van slagroomvulling is dat het in de koelkast moet en dat fondant daar juist nat van kan worden (van in de koelkast bewaren) maar ik heb 'm 's avonds gemaakt voor de volgende ochtend en hem dus buiten de koelkast laten staan. Het was wel heel lekker.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: mokka

Laatst heb ik een mokkataart gemaakt. Ik had door het gewone botercreme recept een flinke schep oploskoffie gedaan. Dat viel goed in de smaak bij iedereen.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

4

Re: mokka

Ik gebruikte vroeger altijd slagroom tussen en op mijn taart.  Heb de laatste keer pas uitgeprobeert met botercr

groetekes Kris

5

Re: mokka

Hoi
Heb pas een mokkataart gemaakt en zoals hier ergens op het forum geschreven stond zeer geconcentreerde koffie toegevoegd.  Veel oploskoffie in een klein beetje water en mengen maar tot hij lekker is. Ging bij mij prima. (evt wel wat meer poedersuiker toevoegen)

Groetjes Marloes

6

Re: mokka

Ik heb een potje met mokka abstract gekocht. Ik ben alleen pas begonnen met decoreren en bakken en deze heb ik nog niet gebruikt, maar lijkt mij easy.
Gekocht in Purmerend bij Piece of Cake.

Suc6!
groetjes Carry

7

Re: mokka

Hoi Sassie,

je kunt inderdaad het beste zeer sterke afgekoelde koffie toevoegen aan je botercreme. Wel steeds even proeven of je de smaak al goed vind. Zorg wel dat je het dus met heet water oplost maar goed laat koelen! Naar je eigen smaak kun je evt. nog wat gezeefd poedersuiker toevoegen.

Slagroom doe ik zelf nooit tussen mijn taarten, ook niet tussen 2 lagen biscuit. Door de druk/zwaarte van de marsepein of het fondant drukt het de luchtige slagroom en al snel naar buiten waardoor het kan gaan lekken. Daarnaast móet de taart echt in de koelkast en dat doe ik persoonlijk liever niet met marsepein taarten, tenzij het buiten echt te heet is, dan doe ik de koelkast op de laagste stand om het zweten tegen te gaan.

Je moet een plaklaag hebben om de fondant en cake aan elkaar te hechten, dus op die vraag is het antwoord gewoon: JA

Groetjes en succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat