1

Onderwerp: Hoeveelheid beslag Wilton prinsessencakevorm

Sinds vorige week heb ik zo'n prachtige vorm van Wilton, voor het maken van een prinsessentaart.
Nu heb ik meteen even getest of ik genoeg mix had voor de vorm. Ik heb de moscovische mix van de molen gebruikt. De hoeveelheden zijn dan 250 gram mix, 3-4 eieren (190 gram) en ik geloof 25 ml. water. De taart werd niet hoog genoeg, ik had denk ik zo'n cm of 3 over, en hij werd helemaal gebobbeld bovenop.

Nu vroeg ik me af of iemand wel eens deze vorm heeft gebruikt en hoeveel beslag je dan nodig hebt. En of jullie ook dat gebobbelde effect kregen. Ik had de vorm in een gewone electrische oven, en het rooster stond op de onderste richel, anders paste de vorm niet in de oven. De vorm heeft een "heating core" trouwens.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Hoeveelheid beslag Wilton prinsessencakevorm

Hoi Carry,

Ik denk dat ik hem wel vul met 330 gram mix en 5 grote eieren. Ik kijk wel uit dat ik er niet teveel in doe, want dat wórdt toch een zooitje..... :( dus wel goed een cm of 3-4 onder de rand blijven hoor, hij komt best omhoog nog! Maar omdat hij steeds wijder uitloopt heeft de vorm wel wat nodig evengoed. Ik vul hem ook meestal zo dat ik het beslag wat tegen de randen omhoog druk omdat je dan wat minder de bult krijgt.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat