1

Onderwerp: vulling mandarijntjes

Hoi allemaal,

Ik heb net een cursus gevolgd bij Inge, en kwam met (al zeg ik het zelf) een prachtige Hello Kitty taart thuis! Natuurlijk moest iedereen een stukje proeven en iedereen vond hem erg lekker. Nu wil ik voor vrijdag een taart maken met mandarijntjes uit blik door de vulling. Maar moet ik de mandarijntjes fijn snijden of heel laten, moet ik ze goed uit laten lekken,  moet ik ze op de botercreme leggen of erdoorheen roeren en moet ik de taartdelen dan evengoed nog besprenkelen met sap (ben ff vergeten hoe dat ook alweer heet) ?
Graag hoor ik het van jullie!

Groetjes Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

2

Re: vulling mandarijntjes

Hoi Annette,

Jeetje zeg, wat een vragen ;) Leuk om te horen dat ze je taart leuk vonden, dat was ie ook!!!

Ik heb wel eens mandarijntjes in een taart met creme gedaan. Je kunt dan de manderijntjes uit het blik halen en even laten liggen op een plankje bijvoorbeeld. Ik strooide daarna de mandarijntjes ofwel op de taart ofwel eerst de creme en daarna de mandarijntjes. Het eerste is wat lekkerder omdat de mandarijntjes dan in de cake zitten zeg maar, onderop, maar het 2e is weer makkelijker. Zorg in ieder geval dat de creme lekker romig en goed op kamertemp. is, anders schuif je alleen die mandarijnen maar heen en weer!

Succes!! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat