1 Laatst bewerkt door mandy van 't Walderveen (10-03-2006 13:43)

Onderwerp: kleuren van fondant

hallo allemaal,

Ik ben erg nieuw in het taartenbak wereldje, vindt het erg leuk om te doen. Ben ooit begonnen met een doodsimpele cake bedekt met slagroom en figuurtjes. Maar mijn eerste echte taart was voor mijn zoons 1e verjaardag. Ik heb toen een nijntje taart gemaakt. Op zich erg leuk alleen de kleur viel nogal tegen. Ik heb daarvoor een kleurvloeistof gebruikt, maar rood bleef roze en donker blauw bleef baby blauw. Hebben jullie een tip zodat mijn Bob de Bouwer taart voor volgende week een betere kleur krijgt???

Bedankt voor jullie hulp!!

2

Re: kleuren van fondant

Kleurstof bestellen hier in de webshop. Deze is speciaal voor marsepein en fondant en is niet waterig maar een beetje gelei-achtig. Zo wordt je marsepein niet plakkerig als je wat meer kleur nodig hebt. Als je rood en zwart nodig hebt, bestel dan maar meteen die intensieve kleuren (zie de taart van Car met kikker er op) die is nl echt heel mooi rood.
De prijzen van de webshop voor de kleurstoffen zijn echt heel redelijk in vergelijking met andere aanbieders. Je kunt het heel lang bewaren.

Groetjes Evelien

3

Re: kleuren van fondant

Hoi  Mandy,

Wat jammer dat het vorige keer niet zo naar wens ging.

Je hebt denk ik te weinig van de kleurstof gebruikt. Als je meer gebruikt wordt het wel rood uiteindelijk. Soms kan een paar uurtjes geduld (in plastic luchtdicht verpakt) ook wel helpen, dan kleurt het soms nog iets door.

Inderdaad scheelt het wat voor soort kleurstof je gebruikt. Als die van jou vloeibaar is, is het moeilijker omdat het resultaat (je fondant of marsepein) erg vochtig wordt en dus gaat plakken. Je kunt er dan weer gezeefd poedersuiker doorheen doen waardoor het weer iets droger wordt.

Verder heeft Evelien natuurlijk zeer leuke reclame voor de winkel en onze spullen gemaakt :D (bedankt Eef ;))

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: kleuren van fondant

Bedankt voor jullie tips!!
Te weinig kleurstof lijkt me stug want ik bijna een heel flesje erdoor heen gegooit, en dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling?? Het plakken klopt inderdaad, het werd uiteindelijkwel een beetje een plakkerige boel.
Ik wil graag via jullie website bestellen, maar ik ben bang dat ik het niet op tijd ga redden. Ik ga de taart al volgende week zondag maken en voordat mijn betaling bij jullie binnen is, dan zijn we al zeker ver in volgende week.
Maar de volgende keer ga ik absoluut bij jullie bestellen, want ik heb al veel handige, leuke spullen op de site zien staan!!!!

Gr Mandy

5

Re: kleuren van fondant

Mandy, als Inge de betaling binnen heeft heb jij het binnen een dag in huis... Misschien toch het proberen waard?

Evelien

6

Re: kleuren van fondant

Hoi Mandy

Het is inderdaad zo dat als je bijv. vandaag besteld en betaald (via internet) dan is het over het algemeen binnen 2 dagen betaald en de dag erop wordt er verstuurd. De post doet er 1 dag over, dus stel je doet eea vandaag of morgen, dan heb je het pakketje naar alle waarschijnlijkheid woensdag of donderdag in huis.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: kleuren van fondant

Ok jullie hebben me overgehaald, ik ga het dan toch maar proberen. lukt het onverhoopt toch niet op tijd, dan kan ik het natuurlijk altijd de volgende keer gebruiken!!!