1

Onderwerp: Vulling taart

Ik weet dat er al een aantal topics over zijn gemaakt, maar ik kon niet vinden wat ik wilde weten.
Nou ja weten...
Ik vroeg me af of jullie lekkere ideeen hebben voor een vulling. Ik wilde met verse vruchten werken. Ideeën?

2

Re: Vulling taart

zelf gemaakte jam?

of vruchten in een gelei.... maar dan wordt het snel een dikke plak...

3

Re: Vulling taart

Misschien niet een hele orginele maar wel een die het altijd goed doet bij mij.
Slagroom stijf kloppen met suiker ,1 zakje vanille suiker en klopvast en daar ongeveer 2 eetlepels verse sinasappelsap + wat rasp van de schil.
Daarop dan wat partjes ontvelde sinasappel,of als je dat te veel werk vind,gewoon een blikje mandarijnen open trekken. Ook heel lekker fris bij chocolade taart.

Mijn zoontje is gek op aardbeien maar die zijn nu zo vreselijk duur dus had ik pas als vulling het volgende bedacht.
Slagroom lobbig kloppen, dan een paar scheppen aardbeien jam in de magnetron vloeibaar laten worden,(niet echt heet) en dan door de slagroom kloppen en dan verder stijf kloppen.
Dan trouwens niet te veel suiker toevoegen want dan wordt het te zoet.

Voor een echte meisjes taart kun je er ook nog wat rode of roze kleurstof toevoegen voor nog wat meer kleur effect.
Zomers kun je er dan natuurlijk ook nog wat stukjes verse aardbeien bij doen.
Dit zelfde lijkt me trouwens ook erg lekker met kersenjam bij b.v. chocolade taart.

ik hoop dat je er wat mee kan.
groetjes Wendy.

4

Re: Vulling taart

Ik heb wel eens perzikkwark gebruikt met stukjes perzik er door geroerd. Dit kan je natuurlijk ook eindeloos varieren.
Als je echt heel vers fruit wilt gebruiken, lijkt mij peer of banaan op dit moment het meest geschikt (lekker zacht). Die kun je natuurlijk ook gewoon door een mousse o.i.d. roeren.

Groetjes Evelien

5

Re: Vulling taart

Hoi hoi,

Heb pas vlaaivulling op de creme vulling gelegd, wel heel goed uit laten lekken/uitknijpen want het is wel erg vochtig. De familie vond hem in ieder geval erg lekker.
Groetjes Marloes

6

Re: Vulling taart

En als je de vlaaivulling eronder legt, trekt het lekker in je biscuit, dan hoef je er ook geen vruchtensap over te sprenkelen :).Ik had een paar lepels door de macarpone gemengd en de rest op de onderste biscuitlaag verdeeld. Even in laten trekken en toen het mascarpone mengsel erover. mmmmm
Groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7 Laatst bewerkt door joyce (06-03-2006 21:44)

Re: Vulling taart

Zo al lekker veel antwoorden :)
Hier kan ik wel wat mee. Me taart is wat te dun uitgevallen dus een wat dikkere laag ertussen kan geen kwaad. Ik ga morgen wat vulling komen ik zat zelf misschien te denken aan die kersen die je ook voor monchou taart gebruikt en dat dan door mascarpone of slagroom mengsel roeren.
Het wordt een hartje met een geboortekaartje erop van een jongetje. Ik hoop dat het een mooie taart wordt. Ik wilde de zijkanten met witblauwe muisjes versieren. Kan dit ook als ik er fruit vulling tussen doe. Ik had het zo in gedachten dat ik het dan een stuk van de rand afhoud en de rest dus glad maak. En daar dan de muisjes tegen aanplakken.

Oja en ik neem aan dat jullie eerst het bovenste gedeelte(dus de marsepein of fondant laag) er op doen en dan pas de zijkanten?

8

Re: Vulling taart

Dat zou ik andersom doen, als je eerst de zijkanten doet en dan de bovenkant dan is er tenminste geen kans dat je de bovenkant weer beschadigt.
Ik werk ook meestal met een marsepein laag boven op en zijkant met verstevigde slagroom ,soms met soms zonder sprinkels.