1

Onderwerp: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Allereerst, hallo ik ben wendy en ben volkome nieuw hier in het forum, ik hoop dat jullie nog plek hebben voor nog een bakgrage nieuweling.

Ik ben niet helemaal een beginner op bak gebied maar sinds kort verslaafd aan deze site.(wel te merken want het is nu half een s'nachts)
Ik heb dus ook een vraagje en echt op het forum gezocht maar dus nog niet gevonden, hier komt ie.

Op vele verschillende sites met kindertaarten kom ik 3-d taarten tegen, b.v. een beer of b.v. een platte elmotaart bestaand uit allemaal toefjes.
Waar is dit nu mee gedaan?
Ik dacht aan botercreme, is dit ook zo?
En zo ja, kun je dan ook de banketbakkers variant gebruiken of is dit te slap?
Of mischien zit ik er ook wel helemaal naast en is het van totaal iets anders.

Nou ik ben reuze benieuwd of ik andwoord terug zal vinden op het forum.
In ieder geval vast bedankt en jullie horen vast nog wel vaker van me.

doei, wendy.

2

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Hoi Wendy,

Die toefjes kunnen van botercreme gemaakt zijn, maar het kan ook icing zijn (glazuur) Ik denk dat botercreme met banketbakkersroom wel stevig genoeg is, maar ik heb het zelf nog niet gemaakt, dus zeker weet ik het niet.

Enneh...... natuurlijk is er nog plek in dit opvangcentrum voor mensen die besmet zijn met het taarten-virus. ;) :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

De meeste icing en botercreme recepten kun je hiervoor gebruiken
Botercreme blijft wat zachter en royal icing wordt harder.

En er is ook plek genoeg om 13 mei naar onze meet en greet te komen.
speciaal voor taarverslaafden. voor als je erover wilt praten....:D
Groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Haha, ja Ria, dat is een goeie! Een soort AA-bijeenkomst voor taartmaakverslaafden. ;) Hoewel deze site een groter probleem is... Dat is de ware veroorzaker van veel slaapgebrek!! :D Misschien moet Marianne er eens een goede virusscanner over gooien, want iedereen wordt hier besmet.

Hoi Wendy, welkom bij de club. Een kleine waarschuwing vooraf: Behalve dat je waarschijnlijk nooit meer van deze hobby af zult komen, zal je merken dat je er ook heel erg hebberig van wordt! E

5

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties op mijn eerste deelname op het forum.

Ik ga het zeker allemaal uitproberen.
Vandaag nog naar de stad geweest en weer zo.n stuk of 8 nieuwe spuitmondjes gekocht om met van alles te oefenen, vooral met icing ben ik nu bezig.
Ik ben vooral idee

6

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Hallo Wendy,

Welkom op dit forum en bij voorbaat sorry voor een eventuele verslaving :-D

De meeste van die toefjestaarten worden inderdaad opgespoten met botercreme, maar inderdaad soms ook met royal icing of decorating icing op basis van vet (amerikaanse icing volgens mij, Evelien ;)).

De Meet & Greet van dit forum wordt geregeld door Ria en is in Hilversum. Er zijn diverse draadjes over dit onderwerp geweest al en er zullen er ongetwijfeld nog meer komen ;)

Groetjes en veel succes met het spuitwerk!! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Hai Inge, En alle andere taartenbakkers.

Hilversum dus, ik zal eens kijken of dat een beetje te doen is hiervandaan.
In ieder geval bedankt voor de weer vlotte reactie en ik lees er ongetwijfeld nog wel meer over de komende tijd. 13 mei is immers nog een aardig eindje weg.

groetjes wendy.

8 Laatst bewerkt door wendy (05-03-2006 18:04)

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Hallo daar.

Ik wou eventjes laten weten dat ik vandaag een taart heb uitgeprobeerd met de botercreme toefjes.
En dan de versie met banketbakkers room.
Ik vond het inderdaad prima werken,al heb ik niet echt met een van te voren bedacht idee gewerkt maar gewoon een draakje erop gespoten want mijn zoontje had bedacht dat zijn knuffeldraakje jarig was.:):):)
Ach hij dacht ook ,mama pakt toch ieder ecuus aan om te kunnen bakken, waarom niet.
Het enige wat mij tegen viel was de smaak :( ,ik vond het erg vet.
Maar je dat heb je natuurlijk snel met boter en ik ben niet zo'n boter fan.
De volgende keer probeer ik het dus met icing.
Hoe lang moest ik die botercreme eigenlijk mixen?
Dat stond er niet bij op het recept van de site.
Mischien was ie daarom wel niet zo lekker.

Nou de groetjes weer en ik laat weer wat horen na de volgende probeersels.
(morgen moet liam weer naar school dus volgende week weer wat meer tijd voor mezelf,al vind ik het juist erg gezellig al die klepkous thuis is.)

Wendy

9

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Hoi Wendy,

Ik heb dat recept nog niet geprobeerd, maar ik zou om te beginnen de boter al heel lang mixen (minuut of 10) tot het bijna wit wordt. (En bv grasboter geeft ook een lekkerder resultaat dan hele goedkope) En misschien na het toevoegen van de b.b.room ook nog een minuutje of 10 mixen?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10 Laatst bewerkt door wendy (05-03-2006 21:01)

Re: waarvan zijn die toefjes taarten gemaakt? botercreme?

Bedankt Mirjam,

Dan heb ik zeker weten echt veel te kort gemixst en had ik daardoor het idee dat ik een pakje boter op zat te eten.
Dan ga ik het toch nog een keer proberen ,maar dan zoals het moet.

Doei maar weer, wendy.