1

Onderwerp: chocoladetaart

He nou moest ik weer een chocoladetaart maken.
Maar weet je marsepein mocht niet , icing ook niet.
Ik heb wel een laagje melkchocolade als garnering gebruikt, maar nu komt de vraag
hoe zouden jullie zoiets versieren?

Hij is voor morgen dus ik verzin nog wel wat maar
gewoon voor het geval de chocolade taart in de smaak valt

Willen jullie even meedenken???

groetjes,eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

2

Re: chocoladetaart

Hoi Eugenie,
Ik weet natuurlijk niet voor welke gelegenheid het is, Maar je zou bijvoorbeeld met gesmolten witte chocolade en een papieren spuitzakje mooie krullen etc over je chocolade garnering kunnen spuiten. of met witte chocopasta door je botercreme, roosjes spuiten, dan kan je zelfs nog een tipje roze kleurstof er doorheen doen en smaakt het toch naar chocolade :)
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: chocoladetaart

Je kunt de beroemde vlinders ook van chocolade maken....

En nog veel meer 3D-versieringen. Dan moet je eerst de chocolade vlak in de gewenste vorm spuiten en dan later als een bouwplaat in elkaar zetten met nog meer gesmolten chocolade als lijm....

Wat is de gelegenheid en voor wie is de taart? Dan kan ik me misschien iets meer inleven.

Groetjes Evelien

4

Re: chocoladetaart

Je kunt vanzelf een laag chocolade er overheen smeren, en deze met andere kleuren chocolade versieren, gewoon via de spuitzak...

Ook gekleurde hageltjes (dia van baukje) kun je er goed op vast plakken ;)

Je kan ook op je cake (maar dat kost meer tijd) eerst met b.v. witte chocolade een aantal lijnen zetten en deze op laten stijven, hier giet je dan later b.v. melk chocolade in, of als je vakjes hebt, melk en puur om en om :)

5

Re: chocoladetaart

bedankt voor jullie ideeen

De gelegenheid was er niet zo, deze keer.

Deze was voor mijn dochter en haar collega's , gewoon bij de koffie.

En omdat ik toch daar moest zijn!!!

Dus heb ik idd maar met witte chocolade lijntjes gespoten

Maar de volgende keer zal ik zeker aan jullie ideen denken.

Ik heb ondanks de simpele versiering wel een opdracht gekregen
voor een geboortetaart.

Groetjes,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)