1

Onderwerp: hoe marsepein figuurtje te bewaren

goedenavond ik wil een figuurtje gaan maken voor op de taard maar krijg het niet in een keer klaar .
kan ik het dan bewaren of moet ik het meteen afmaken en op de taart leggen.
wil het van marsepein gaan maken of van dat andere gekleurde spul fondant of zo ben even de naam kwijt
dus graag tips van ervaren bakkers en hoe kan ik de taard na bewerking het beste bewaren.
groetjes

2

Re: hoe marsepein figuurtje te bewaren

Hoi Angelique,

Je kan het plaatje op folie maken en het dan later op de taart leggen. (Tussentijds bewaren met een laagje folie er over)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: hoe marsepein figuurtje te bewaren

Hoi Angelique,

De marsepein kun je het makkelijkste gebruiken als je het ver van te voren wilt maken, want dat blijft mooi zacht. Fondant wordt hard en kan dan gaan breken, tenzij je het echt helemaal goed luchtdicht afsluit. Maar het risico blijft iets groter. Voor een beginner zou ik dus zeker marsepein aanraden.

Hoe ver van te voren wil je de taart gaan maken? Welk deeg wil je gebruiken en welke vulling? De houdbaarheid is hier nl afhankelijk van...

Groetjes Evelien

4

Re: hoe marsepein figuurtje te bewaren

hoi evelien ,
ik zou graag mijn taard drie dagen van  te voren willen maken.heb jij tips welk beslag ik hiervoor kan gebruiken en vulling en evt andere tips zijn altijd welkom
groetjes angelique

5 Laatst bewerkt door Car (03-03-2006 15:27)

Re: hoe marsepein figuurtje te bewaren

Hoi Angelique,
Ik ben geen Evelien, maar heb wel een antwoord voor je. Ik heb dinsdag 2 grote taarten gemaakt voor mijn schoonmoeder, die ze uit gaat delen in haar winkels aanstaande zaterdag (morgen dus). Ik heb dat al meerdere malen gedaan en ze bewaart 'm dan gewoon op een koele plaats, afgedekt met huishoudfolie. Hij smaakt dan nog prima, vertelde ze me.

Ik heb de biscuitmix van Inge gebruikt, en haar botercreme mix en haar marsepein :-) Ik vul 'm dan niet met slagroom of zo. Je kunt ook jam gebruiken trouwens.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

6

Re: hoe marsepein figuurtje te bewaren

Ik ben het helemaal met Car eens. :D Dat kan zeker prima.

De laatste taart die ik maakte, vond ik zelf erg lekker. Ik vulde hem net als Car met een laagje jam (abrikozen) en gebruikte de gewone botercr