1

Onderwerp: Ideetjes gevraagd

Donderdag ga ik eindelijk weer eens bakken (m'n zoontje is vrijdag jarig). Ik maak moscovisch gebak, wil 'm vullen met aardbeienbavarois en bekleden met marsepein.
Nu twijfel ik over het gebruik van botercreme. Kan ik hier bijvoorbeeld een klein beetje aardbeienjam doorheen doen, zodat de smaak een beetje overeenkomt met de vulling?
En ik wil ook eens de taart gaan tremperen. Wat raden jullie aan, suikersiroop of toch een vruchtensapje?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Ideetjes gevraagd

Hoi Carry,


Ik denk dat je wel wat jam door de botercreme kunt doen hoor, probeer het anders op een klein beetje uit, kijk naar de verhouding en gewoon proeven zou ik zeggen ;)

En ik trempeer altijd met vruchtensap, het liefst met ananassap of mandarijnen sap uit zo'n blik. Maar bijv. lycheesap uit een pak is ook lekker zoet.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3 Laatst bewerkt door ria (21-02-2006 21:33)

Re: Ideetjes gevraagd

Hoi car,
ik heb al wel eens aardbeiennesquick door de botercreme gedaan en dat was lekker. Omdat dat ook poeder is kan je een deel van de poedersuiker hiermee vervangen.Anders wordt het misschien te zoet.
groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.