1

Onderwerp: gekleurde kokos

Het is misschien overdreven om het een recept te noemen maar geeft wel een leuk resultaat! Ik had laatst een kasteeltaart gemaakt en daar wilde ik een gracht om hebben. Ik heb toen kokos in de keukenmachine gedaan en daar tijdens het draaien wat blauwe kleurstof ingedruppeld. Het resultaat was  gemeleerde blauwe kokos. Ik heb toen de onderplaat waar het kasteel opstond met boter ingesmeerd in de vorm zoals ik de kasteelgracht wilde hebben en daar de kokos opgestrooid. Het effect was erg leuk.

2

Re: gekleurde kokos

Heb je er ook een foto van?

Groetjes, Joyce

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (08-01-2006 10:22)

Re: gekleurde kokos

Nou ik vind geen enkel recept overdreven hoor, ik hoor,lees en ZIE graag !!!

Groetjes Nicole

4

Re: gekleurde kokos

Ik heb dat ook wel gemaakt, gekleurde kokos. Het geeft inderdaad een heel leuk resultaat. Ik heb trouwens als plaklaag ook wel abrikozengelei gebruikt, maar botercr

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: gekleurde kokos

Hallo allemaal,

ik wil graag gekleurde suiker gaan maken, maar als ik lees dat dit gedaan is door het te mengen met keurstof in de keukenmachine, dan moet ik zeker niet aan een kitchenaid denken. Want dan sla je alle suiker er volgens mij uit Volgens mij bedoelen jullie die keukenmachines waarmee je ook kan snijden, hakken en mixen.

Zou het ook in mijn blender kunnen?

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

6

Re: gekleurde kokos

Hoi Mandy,

Ik heb het wel eens met de kitchenaid gedaan, ging prima. Op de langzaamste stand draaien dan hoor!

Maar ik ben begonnen met gewoon met de hand kleuren, dus gewoon met een lepel in een kom en roeren :) ouderwets h

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: gekleurde kokos

Hoi Inge,

wordt het dan niet een vast mengsel, de suiker (of kokos) en de kleurstof? Kan je het dan later nog wel uitstrooien?

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

8

Re: gekleurde kokos

Hoi.

Ja, ik kon het nog echt als suiker gebruiken. De kleurstof die ik gebruik is echter wel een pasta, ik weet niet of dat uitmaakt. Misschien als het vloeibaar is dat het dan kan smelten, de suiker? Misschien kun je het gewoon met een klein beetje uitproberen, dan kun je zien of het werkt.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Re: gekleurde kokos

Hoi,

Ik gebruik een vloeibare kleurstof en dat werkt. Ik denk dat het misschien wel te maken heeft met de snelheid. Ik heb het van, uit amerika meegenomen, kleurstof (daar staan zelfs mengkleuren met hoeveelheden op). Probeer het gewoon en doe het druppel voor druppel.
Ik heb het pakje even gepakt: 8 tot 10 druppels voor een cup kokos (amerikaanse cup dus), 4 a 5 druppels voor een halve cup suiker.

Groetjes, Ottolien

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.