1 Laatst bewerkt door beertjerinke (22-01-2006 15:12)

Onderwerp: help me met mijn icing

Hoi allemaal

de taart is gelukt maar nu de icing nog?

ik heb royaal icing gekocht en probeer er bloementjes van te spuiten en ze zakken steeds in.

Hoe komt dat.


Rianne

bedankt alvast voor juilie hulp

2

Re: help me met mijn icing

Hoi rianne,
hoe lang heb je gemixt en heb je wel een mixer gebruikt?
moet toch wel 5 min op hoge snelheid.  Misschien kun je nog even mixen tot de pieken omhoog staan en licht om krullen. Verder las ik laatst, dat je om bloemetjes te spuiten het een dag of drie moet laten staan. en anders vind je 1001 tip als je gaat zoeken op icing. :)
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: help me met mijn icing

hmmmm...5 min op hoge snelheid...en hoe doe ik dat met mijn pollepel ?

Gr Nicole

4

Re: help me met mijn icing

nnicole1234 schreef:

hmmmm...5 min op hoge snelheid...en hoe doe ik dat met mijn pollepel ?

Gr Nicole

H

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: help me met mijn icing

Hahaha Nicole, ik zie het helemaal voor me!! :D

En Rianne, waarschijnlijk is je icing te dun. Je kan proberen om nog meer poedersuiker toe te voegen en weer flink te kloppen (of roeren net als Nicole) tot het wel stijf genoeg is. Dan even laten staan en nog eens proberen.

Groetjes,

Lonneke

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

6

Re: help me met mijn icing

nnicole1234 schreef:

hmmmm...5 min op hoge snelheid...en hoe doe ik dat met mijn pollepel ?

Gr Nicole

Hoi nicole,

een pollepel is niet aan te bevelen, er bestaat wel een soort garde met bolletjes, die noemen ze ook wel een sneebesen(sneeuwbezem). daar valt redelijk resultaat mee te behalen als je nogal wat uithoudingsvermogen hebt ;) Vergeet dan niet om regalmatig links om en rechtsom te kloppen om RSI te voor komen.  ik heb er wel eens met de hand slagroom mee geklopt toen mijn mixer was doorgebrand :( En het resultaat was top.
Maar voor het geld van zo'n bolletjes garde heb je bij de discounters of de opruimmarkt van appie heijn ook een goedkope mixer hoor ;)
succes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.