1

Onderwerp: taarten met een bult

mijn taart heeft altijd een bult hoe komt dit?

rianne

2

Re: taarten met een bult

Helemaal precies weet ik het niet meer, maar het heeft in ieder geval met de temperatuur van je over te maken. Ik dacht dat ie dan te heet staat.
Ik laat de oventemperatuur elke 12 minuten oplopen (dan begin je dus met een lagere temp, bv 150 graden en dan steeds een stukje hoger en de laatste 10 minuten of zo op 180 graden.) Als ik gewone cake (met boter) maak bak ik de hele tijd op 160 graden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: taarten met een bult

En de tip van.... Uhr ik weet niet meer welke site. :D Even zoeken dan vind je het wel. Het staat ergens in het forum.
Een natte theedoek om je springvorm en dan in de oven.

Groetjes Evelien

4

Re: taarten met een bult

Bedankt voor de tips ik ga morgen kijken of ik en taart kan bakken zonder  bult.

Jullie horen er nog van.

Groetjes beertjerinke(rianne)

5

Re: taarten met een bult

Ik weet ook niet meer van wie de tip was, maar die natte theedoek werkt erg goed. De bovenkant blijft mooi glad. Ik heb het al geprobeerd met een rond taartje en afgelopen weekend ook met een rechthoekige vorm, werkt perfect!

Petra

6

Re: taarten met een bult

Haha...die tip kwam van mij maar ik kan ook zo snel die pagina niet meer vinden ..

Groetjes Nicole

7

Re: taarten met een bult

sorry dames maar de temp draaien cake niet gaar.

maar nu ga ik het met een theedoek proberen.

jullie horen er nog van.

Bedankt voor jullie tips in elkgeval.


rianne(beertjerinke)

8 Laatst bewerkt door ria (18-01-2006 19:30)

Re: taarten met een bult

Hoi Rianne,

Ik bak mijn taart (basis taart zonder boter) altijd op 175 graden in de hetelucht oven dus zonder temperatuur opvoeren.En gewone cake op 140 anders krijg ik er ook een "dak " op  :)
Je zou ook je cake of taart op 10 graden minder warm en dan constante temperatuur kunnen proberen. Het is allemaal nog al afhankelijk van wat voor soort oven je hebt.
groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

9

Re: taarten met een bult

Hoi Beertjerinke,

Wat voor recept maak je en hoe lang bak je (toen hij dus wel gaar werd maar m

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Re: taarten met een bult

Hoi,

Ik gebruik een cake recept van: 200gr zelfrijzendbakmeel
                                              200gr boter(koemelkvrij)
                                              200gr kristalsuiker
                                              4 eieren
                                              zakje vanillesuiker
                                              theelepel bakpoeder


Het recept van mijn oma maar bij mij lukt het nooit.


alle tips zijn welkom.

Rianne

11

Re: taarten met een bult

Hoi Rianne,

Je bent de baktijd vergeten. En hoe doe je het w.b. mixen enzo?

Groetjes Evelien

12

Re: taarten met een bult

hoi hoi.


Ik doe eerst de eieren en de kristal suiker in de keuken machine en laat het even kloppen.dan de boter en de zelf rijzende bakmeel en ongeveer. 3 minuten door mixen en voor 60 minuten bakken op 175 graden.

Hopelijk gaat het lukken voor 19 januari

13

Re: taarten met een bult

beertjerinke schreef:

hoi hoi.


Ik doe eerst de eieren en de kristal suiker in de keuken machine en laat het even kloppen.dan de boter en de zelf rijzende bakmeel en ongeveer. 3 minuten door mixen en voor 60 minuten bakken op 175 graden.

Hopelijk gaat het lukken voor 19 januari

29 januari bedoel ik

14

Re: taarten met een bult

Hallo Beertjerinke,

Ik vind het een cakebeslag, omdat er boter inzit. Als ik bedenk hoe ik een cake bak doe ik de ingredienten in compleet andere volgorde in de mixer. Ik zou dus eerst boter en suiker zeer romig mixen (10 minuten denk ik wel) daarna zou ik ei voor ei toevoegen, een volgend ei pas toevoegen als het vorige is opgenomen door het mengsel. Als alle eieren erin zitten voeg je het meel toe, dan zou ik niet te lang mixen, misschien kun je het beter goed roeren. Dan blijft het lekker luchtig.

Dan kun je het in de oven zetten, zet hem ong. 15-20 minuten op 150 graden, dan doe je de temperatuur omhoop naar ca. 165 graden, ook weer ong 20 minuten en daarna ca 25 minuten (misschien wel een half uur) op 175 graden.

Ik hoop dat het zo wel een mooie taart gaat worden! Heel veel succes en misschien kun je het toch even testen alvast (je kunt de taart ook invriezen als hij goed gelukt is!) en we zijn benieuwd naar je resultaat en ervaringen!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat