1

Onderwerp: Icing?

Wat is nu precies icing, en wat kun je er mee? Ik lees er veel over en heb wel een idee maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik wil wat dingen bestellen en wil dus even weten of ik het er bij moet bestellen.

Groetjes, Lianne

2

Re: Icing?

Hoi als je de zoekfunctie gebruikt en daar icing in typt dan krijg je een schat aan inforatie over wat het is en wat je er allemaal mee kunt doen !
(kan zijn dat het nog meer vragen op zal roepen ;-)

Groetjes Nicole

3

Re: Icing?

Hoi Lianne,

Icing is eigenlijk een stevig spuitglazuur (eiwit en poedersuiker). In theorie kun je er echt alles mee spuiten, maar oefening baart kunst! De basis beginselen zijn eenvoudige sterbloempjes (ook wel dropflowers genoemd), een schelp- of schulprandje, pareltjes in diverse formaten (puntjes dus eigenlijk) en uiteraard gewoon lijntjes of een naam. Goede spuitmondjes zijn wel belangrijk, met een flink formaat slagroomspuit (zoals je bij de blokker bijv. kunt kopen) begin je met icing niets.

Bij Wilton op de site wordt ook heel veel uitgelegd over wat je kunt spuiten.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Icing?

Bedankt voor jullie antwoord. Ik laat het eerst nog even zitten omdat ik begrijp dat je er wel een speciale spuitmondjes voor moet hebben. Ik ga me eerst wel even uitleven op het fondant en zo ;-)

Groetjes, Lianne

5

Re: Icing?

Hoi Lianne,

Met een papieren spuitzakje waar je een klein puntje van af knipt kan je ook al lijntjes en puntjes maken. Of vlakken mee opvullen zoals bij de vlinders die ergens in de show off staan. Die kan je zonder spuitmondjes maken. En als je een 3-hoekje uit je spuitzakje knipt kan je er ook blaadjes mee maken. Die kan je dan bv bij een fondantbloemetje spuiten. (En dan wordt je vanzelf zo enthousiast dat je die spuitmondjes perse wilt hebben om nog meer moois te maken ;) :D Zo ging dat bij mij tenminste.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: Icing?

Een driehoekje uit je spuitzakje? Dat ga ik proberen! (Ook al heb ik die spuitmondjes wel..)

Groetjes Evelien

7

Re: Icing?

Hoi Evelien,

Het voorbeeld ervan staat in ons lijfboek ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: Icing?

Goh, die heb ik gemist. Moet ik hem toch weer eens op mijn gemakje bekijken. Heb tot nu toe eigenlijk alleen de basisrecepten helemaal bestudeerd.

Groetjes Evelien