1

Onderwerp: spiderman taart

Hallo,

ik moet tegen zaterdag een spiderman taart bakken voor mijn neefje. Ik zou dus graag een net spuiten in chocolade, maar hoe doen jullie dit? Meestal is mijn chocolade te vloeibaar of net te vast om te kunnen spuiten. Iemand hier ervaring mee?

Vanessa

Groetjes,
Vanessa

2

Re: spiderman taart

Geen ervaring, maar misschien kan je er eerst canache van maken? Alleen wordt het dan niet meer hard. Of je kan icing bruin kleuren. (evt. met cacao)

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door Evelien (16-01-2006 22:12)

Re: spiderman taart

Hoi Vanessa,

Ik smelt de chocolade in de magnetron op 270W. Steeds een minuut. En dan steeds roeren tussendoor. Ik gebruik gewone repen. Als je roert met een plastic lepeltje (eierlepel bv.) kan je hem in het schaaltje in de magnetron laten staan. Dat is wel zo makkelijk.
Vervolgens vouw ik van bakpapier een cornetje, net zoals een spuitzak. De punt probeer ik met het vouwen helemaal dicht te maken, dan kan ik heel makkelijk de chocolade er in doen, zonder dat het er meteen uit loopt.
Voordat ik ga spuiten knip ik er een miniscuul puntje af. En dan gewoon spuiten.

Veel succes!

Groetjes Evelien

P.S. Als je niet weet hoe je een spuitzak vouwt, kun je ook proberen een stevige diepvrieszak te gebruiken. Duw de chocolade naar een hoek en knip er dan een heel klein puntje uit.