1

Onderwerp: vierkante taartvorm

Hoe groot is de vierkante vorm waar jullie vierkante taarten mee maken? En wie heeft een tip waar ik

2

Re: vierkante taartvorm

Hoi Lianne,

Ik weet niet waar je woont, maar Piece of Cake heeft allerlei maten en soorten. Zij zitten in Purmerend.

Verder heb ik een soort van "braadslee" gekocht, gewoon bij de blokker. Niet zo heel hoog, maar het kan ermee door. Soms bakte ik er 2 om een goede hoogte te krijgen, leuk is dan om 1 taart met cacao beslag te maken en 1 wit te laten en dan om en om te leggen, leuk effect! Maar die braadslee is dus ong. 20 x 30 cm.

Succes met zoeken, ik denk overigens dat veel speciale kookwinkels ook wel vierkante vormen hebben.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: vierkante taartvorm

Ik heb een vierkante uitschuifbare vorm. Deze heeft mijn moeder voor me bij Blokker gekocht, maar ik zag ze laatst ook bij de Action. Ideaal is ie! In de kleinste maat is ie dus vierkant, in de grootste maat is ie rechthoekig. Ik weet alleen niet de afmetingen uit mijn hoofd, en ik heb 'm nu niet bij de hand.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: vierkante taartvorm

Purmerend is een beetje verweg ik woon valk bij Groningen, maar bij de blokker en de action kan ik wel even gaan kijken. 2 Bakken in verschillende kleuren is ook leuk. Hoeveel beslag gebruik je dan voor 1 braadslee? En ik neem aan dat hij er dan ook minder lang in hoeft omdat hij dunner is.

Groetjes, Lianne

Re: vierkante taartvorm

hallo lianne
Ook ik heb een groot bakblik maar wat maar 4 cm hoog is.
Om een hogere taart te bakken doen ik altijd een rand van bakpapier maken.
Dat werkt er goed zo kan ik gelijk een taart maken van zo`n 6 cm hoog.
Alleen moet je de taarty iets bijsnijden maar dat moet meestal toch wel.
Dit bakblik heb ik ook bij action gekocht.



Groetjes Manuela

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

6

Re: vierkante taartvorm

Hoi allemaal!

Ik gebruik ook altijd vanalles en nog wat. :) Een vierkante ovenschaal, het bakblik van de oven, etc. En net als Manuela gebruik ik bakpapier om de randen te verhogen. Ik gebruik dan geen strook, maar vouw een soort open doos die ik in de vorm zet, zodat op de bodem ook bakpapier ligt. Ideaal! Je tilt de taart er nl. na het bakken ook heel gemakkelijk uit.
Ik heb trouwens ook bij de Blokker die uitschuifbare vorm gekocht. Die is ook erg handig, omdat ik hem net als het gewone ovenblik zo breed kan maken dat ik het in de oven kan schuiven dat ie in het midden hangt. (snappie??) ;)

Groetjes Evelien

7

Re: vierkante taartvorm

Ik snap het helemaal ;-) Ik ga morgen maar eens even naar Blokker!

Groetjes, Lianne