1

Onderwerp: 3d marsepeinen poppejtes

Hoi hoi,

Ik moet binnenkort een "skitaart"maken en nu leek mij het wel leuk om deze in 3d te maken, maar ja eh hoe doe ik dat handig. Ben al een beetje aan het oefenen geweest hoor, maar wie heeft er nog tips. Ik wou een poppetje op skies zetten, maar ja hoe blijft dat staan? Ben nog niet heel erg bedreven in 3d maar het leek me wel een uitdaging...?

Groetjes Marloes

2

Re: 3d marsepeinen poppejtes

hoi Marloes,

Je kunt loliestokjes gebruiken om het popetje te laten staan op de skies.Je doet een lolliestokje in zijn lijfje en benen.Je kunt ook het popetje van suikerpasta maken.Als je hem van suikerpasta maakt dan kun je er een nacht van tevooren tylose in vermengen.Dan woordt je suikerpasta wat steviger en blijft je popetje wat beter staan.Hoop dat ik je weer wat op weg heb geholpen en hoop dat je het snapt.Sterkte met je taart.

Groetjes van solange.

3

Re: 3d marsepeinen poppejtes

Hoi Marloes,

Ik heb ook al bij andere sites gezien dat er een "geraamte" van ijzerdraad wordt gebruikt. Zelf heb ik ook steeds mijn poppetjes van fondant gemaakt. Een paar dagen van te voren eerst de verschillende lichaamsdelen gevormd en laten drogen. Toen met stevig eiwitglazuur aan elkaar geplakt en weer laten drogen. Zo heb ik zonder tylose toch het een en ander aan elkaar weten te zetten.
Wat misschien ook een idee is om ijzerdraad, etc te vermijden en gewoon met marsepein te kunnen werken: maak een pinguin op ski's. Ik geloof dat Ria ergens een uitleg van pinguins had gepost. (Even de optie "zoeken" gebruiken.)

Groetjes Evelien

4

Re: 3d marsepeinen poppejtes

Hoi Marloes,
marsepein is vaak al steviger dan fondant, eventueel kun je er een klein beetje poedersuiker extra doorkneden om het iets steviger te maken. Als je je poppetje(s) niet al te groot maakt moet het ook zonder tylose of zo lukken.  Ook kan je stukjes ongekookte spaghetti als stokjes gebruiken en ander kun je misschien wel om die chocosticks (lidl& aldi) heen je poppetje vormen ;)
Ik lees trouwens meestal over verstevigen met tylose in combinatie met fondant.

Ik had trouwens een sneeuwpopje op skies gemaakt. :) http://deleukstetaarten.citywebz.com/fo … php?id=507

groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: 3d marsepeinen poppejtes

Dan weet ik niet meer van wie die pinguïn was, maar die was ook vrij eenvoudig. Stond bij de show-off ergens als je hem nog zoekt...

Groetjes Evelien

6

Re: 3d marsepeinen poppejtes

Hai hai !
Ik had laatst een wintertaartje gemaakt met 3 sneeuwpopjes bovenop een ijsberg.
Bij de show-off onder wintertaartje :-)

Ze zijn gemaakt van fondant en ik heb er geen tylose in verwerkt.

Groetjes Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

7

Re: 3d marsepeinen poppejtes

Hoi hoi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ben toch maar gewoon met marsepein begonnen, heb nl geen fondant in huis. 1 poppetje is af en lijkt zich staande te houden....
Alle andere tips zal ik zeker nog een andere keer gaan uitproberen.

Gr Marloes