1

Onderwerp: tips gevraagd taart met slagroom

Halo allemaal,

Mijn twee meiden worden zondag 1 jaar, en dat is natuurlijk reden om een tweetal leuke taarten te kunnen bakken.
Nu wil ik een stapeltaart maken met als thema "Dick Bruna", de beestjes van fondant zijn al klaar en zijn erg leuk geworden, en ook de Nijntje in 3d voor bovenop de taart is goed gelukt.
nu heb ik wel een vraagje.
Ik wil de taarten insmeren met slagroom,(en ook vullen met room en jam), maar zou ik dit al de avond van tevoren kunnen doen, en moet hier ook nog iets onder zodat het niet zo in de taart trekt, graag jullie tips.
Als de taart of is zal ik hem natuurlijk showen op het forum.
Er zit ook nog een carouseltaart aan te komen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt.

Esther

2

Re: tips gevraagd taart met slagroom

hoi tweeling mamma,

Ik heb dit uit een berichtje van evelien geknipt: "Voor 250cc slagroom 1 blaadje gelatine in koud water weken. Uitknijpen en in een scheutje kokend water oplossen. Af laten koelen en dan samen met de slagroom stijfkloppen.
Ik heb het ook met poedergelatine geprobeerd, maar toen kreeg ik klonten gelatine in mijn slagroom. :( Die heb ik dus zo de vuilnisbak ingekinkeld.

Ik gebruik verschillende soorten jam. Ik zet er altijd even de staafmixer op, dan krijg je geen stukjes. Soms doe ik de jam tijdens het kloppen door de slagroom. Ik heb nog geen jam met pitjes gebruikt."

Als je nog meer tips zoekt ga dan eens naar zoeken en typ slagroom in dan vindt je veel meer tips :)
Groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: tips gevraagd taart met slagroom

Ik heb geen ervaring met een taart vullen met slagroom, want ik gebruik mascarpone. Dat is van zichzelf al steviger. Jam (met of zonder pitjes) maak ik altijd eerst een beetje warm en wrijf het vervolgens door een zeef.

Groetjes, Petra

4

Re: tips gevraagd taart met slagroom

Hallo allemaal.

Even voor de duidelijkheid, ik wil de buitenkant insmeren met slagroom, en deze eerst kleuren met kleurstof.
Maar als ik dit al een dag van tevoren doe, en er niks onder doe ben ik bang dat alles in de taart trekt en dat deze smaakt als een boterham met jam zonder boter. :)

5

Re: tips gevraagd taart met slagroom

Misschien dat je dan beter kunt kiezen voor Royal Icing of botercr

6

Re: tips gevraagd taart met slagroom

hoi,

ik smeer eigenlijk bijna altijd mijn taarten in met slagroom.
de smaak is gewoon goed en het valt welmee met het intrekken van de slagroom.
ik doe hier altijd wel fondant overheen. en ik maak de taart ook 1 dag van te voren.

groeten diana

7

Re: tips gevraagd taart met slagroom

Hallo allemaal!

Slagroom onder de fondant????? En dan krijg je geen waterige plakbende dat meer op glazuur gaat lijken???

Ik smeer de zijkanten van mijn slagroom gevulde taarten altijd nog even in met botercr