1 Laatst bewerkt door Car (29-12-2005 18:29)

Onderwerp: Welke cake voor Barbietaart?

Ik ben geen meisjesmoeder (ik heb alleen zoontjes), maar ik heb wel een nichtje dat 1 januari 5 wordt en gek is op roze en op barbies, dus ik ga me er aan wagen: een barbietaart! Natuurlijk volg ik het voorbeeld hier op de site, maar ben nog wel even benieuwd welke cake jullie hiervoor gebruiken. Normaal gesproken maak ik biscuittaart, maar ik kan me voorstellen dat dat te zacht is hiervoor, klopt dat?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Welke cake voor Barbietaart?

Hoi,

Ik gebruik ook altijd moskovisch/biscuitmix. Het gaat prima. Op deze site staat de barbietaart van Inge, daar wordt precies uitgelegd hoe je de taart kan maken.

Succes groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: Welke cake voor Barbietaart?

Ik heb de cakemix van Inge gebruikt (dus zonder boter) en dat gaat als een speer !
Wel heb ik voor de jurk een ovenvaste schaal gebruikt ipv een tulband (ik zag er een beetje tegenop om zo veel botercreme te gebuiken om m glad te krijgen maar dat is persoonlijk denk ik)

Groetjes Nicole

4

Re: Welke cake voor Barbietaart?

Je kan ook de "plooien" van de tulband laten zitten als plooien van de rok, dan heb je niet zoveel botercreme nodig. (Die het ook gauw te zoet vindt ;) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: Welke cake voor Barbietaart?

Het wordt toch de biscuitmix, mijn zus gaat de taart bakken en we gaan 'm samen decoreren. Mijn zus heeft een aardbeienbavaroise vulling gekocht, nog nooit gehad, ik ben benieuwd! Bedankt voor jullie adviezen weer!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

6

Re: Welke cake voor Barbietaart?

Ben heel benieuwd naar het resultaat en de smaak....vooral van de vulling !
Als ie lekker is willen we natuurlijk allemaal weten hoe wat waar en waarvandaan...?!
Ik moet voor half januari nog een taart maken met Nijntje er op en wil ook wel eens een andere vulling proberen maar wil niet zo veel risico nemen want het is de eerste verjaardagstaart van mijn jongste dochter en dat vind ik altijd iets speciaals hebben.

Groetjes Nicole

7 Laatst bewerkt door Car (02-01-2006 16:34)

Re: Welke cake voor Barbietaart?

Hoi Nicole,

De smaak was heerlijk! Mijn zus had toch een mix voor moscovisch gebak gekocht. De aardbeienbavarois smaakte heel goed, een beetje zoals kwark, maar dan veel luchtiger. Heel fris bij die zoete marsepein. De vulling heeft ze in Oud Zevenaar bij de molen gekocht: http://www.molen-dehoop.nl/ De bavarois hebben ze geloof ik in meerdere smaken. Ze schijnen ook witte marsepein op rol te hebben. Dus al uitgerold, geinig he. Ik ga er gauw een keertje heen. De bloemetjes op de taart (zie show off) komen van diezelfde molen.

Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops