1

Onderwerp: recept biscuitdeeg

Hallo allemaal en vooral eigenlijk Evelien,
Vandaga de zoveelste poging gedaan om een biscuitbodem te bakken voor mijn kerstpetit fours maar weer ingezakt. Zucht
Hoe moet ik nu decoreren zonder bodem? Grr..Evelien, jij schreef een tijd terug dat je een recept had van biscuitdege waar je bij zweerde omdat het nooit mis ging. Ik geloof dat ik aan een succesrecept toe ben. Na al die mislukte taarten begint de moed me ind e schoenen te zakken. Het ging een tijdje goed en nu zakt alles weer in. Ik snap er echt helemaal niks van!
Evelien, Je hebt de verhoudingen van het recept wel genoemd maar kun je mij misschien helpen qua werkwijze? Moet ik bijv. in een hete bak met water mixen ofzo? En hoe lang mix jij?
Ik denk dat ik mijn Soezie mix uit het raam ga gooien ;)
Alvast bedankt! en groetjes
Marianne2

2

Re: recept biscuitdeeg

heb je de temp van je oven al gecontroleerd ?

gr nicole

3

Re: recept biscuitdeeg

Ik heb ook meestal problemen met mijn biscuit.  Nooit doorbakken ofwel zakt hij ook in.  Gisteren net hetzelfde met mijn taart.  Ik heb de stukken die niet goed doorbakken waren er tussenuit gesneden en de delen die een beetje ingezakt waren wat meer botercr

groetekes Kris

4

Re: recept biscuitdeeg

Hoi Marianne2,

Ik had ook dat probleem, maar ik heb een oven termostaat gekockt en het gaat nou super.

Ik bak mijn bescuittaart op 175gC op de elektrice stand van mijn oven.
Ik doe hem in het midden van het oven.

Als ik diezelfde bescuit taart in mijn hetelucht stand bak, dan zet ik hem op 160gC ook in het midden van het oven, ik bak hem wel ietsjes langer.

Ik moet zeggen ik gebrijk nooit mix van Soezie of wat dan ook.

Ik zou zeggen gewoon proberen, en op schrijven wat het beste temperatuur voor jou is.

Ik heb net een niewe combi oven en het was heel veel uitproberen, maar nou gaat het heel goed.

Ik weet hoe frusterend het is als je taarten mislukken. Hou het moed in en blijven proberen.

Groetjes Caduchi

5

Re: recept biscuitdeeg

Hoi Marianne,

Ik heb het bij de ingezonden recepten gezet!

Groetjes Evelien