1

Onderwerp: slagroom-speculaastaart

Niet zo uitgebreid als die van Evelien ;) ,  maar dit recept had ik bedacht voor Sinterklaas. Helaas waren we toen allemaal ziek en is de taart er dus niet van gekomen, maar de cupcakes die ik er de week ervoor gemaakt had als test waren erg lekker geworden.

Ik heb het recept van deze website gebruikt van cake zonder boter en daar speculaas kruiden doorheen gedaan. Vervolgens gevuld met mandarijntjes uit blik en slagroom (stijf geklopt met suiker en klopvast). Bovenop de taart, die ook helemaal ingesmeerd is met slagroom, een laagje marsepein en daar kruidnootjes op gelegd.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: slagroom-speculaastaart

Hoi Mirjam,

Ook dit klinkt lekker ;-). Ik vraag me af of je nog weet hoeveel speculaaskruiden je ongeveer door de basis hebt gedaan, is dat bijv. een theelepel op 1 x het recept? Of juist meer of minder?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: slagroom-speculaastaart

Hoi Inge,

Ik had ook een biscuit (zonder boter) met speculaaskruiden. Ik heb toen een halve eetlepel kruiden tegen 2 eieren gebruikt.
En...i.p.v. die grote pepernoten kun je ook schuddebuikjes van bolletje gebruiken als mini-nootjes.

Groetjes Evelien

4

Re: slagroom-speculaastaart

Ik had de test gemaakt met 1 ei, maar ik kwam ook ongeveer uit denk ik op 1/2 eetlepel kruiden op 2 eieren.
Die schuddebuikjes is ook een leuk idee!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.