1

Onderwerp: korst wegsnijden ?

Hey allemaal,

een vraagje: wanneer jullie de korst wegsnijden, snijden jullie dan de bovenkant, onderkant en zijkant af ?

Groetjes,

Vanessa

Groetjes,
Vanessa

2

Re: korst wegsnijden ?

Hoi!

Ik snap je vraag niet helemaal. Heb je dat ergens gelezen, of zo? Ik neem aan dat je het bedoelt van een gebakken taart (kapsel) die je daarna wilt bekleden???
Ik haal nl nooit ergens de korst ervan af, is niet nodig.

Misschien bedoel je dit helemaal niet, maar dan lezen we het vanzelf!

Groetjes Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: korst wegsnijden ?

Hoi Vanessa,

ik haal de zijkant en de bovenkant meestal weg en laat de onderkant meestal zitten behalve als je een soort stapeltaart maakt en het stuk helemaal ingepakt wordt. Dan haal ik ook de korst van de onderkant weg.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

4

Re: korst wegsnijden ?

Ik haal meestal wel de zijkant weg. De onderkant laat ik gewoon zo, die is mooi vlak en gebruik ik meestal als bovenkant. Dat betekent dat ik van de bovenkant (wordt onderkant) wel een kapje weghaal om de taart stabiel te maken.

Groetjes, Petra

5 Laatst bewerkt door Evelien (11-12-2005 22:29)

Re: korst wegsnijden ?

Hoi,

Ik haal ook meestal niks weg, maar draai de taart om. Of hij moet wel heel erg hobbelig zijn, dan snijd ik de bovenkant vlak voordat ik hem omdraai. En natuurlijk bij verbrande stukjes. Dit gebeurt nog wel eens bij een randje van een heel grote vierkante taart die nog net in mijn oven past. Dan is de rand die helemaal tegen de achterkant van de oven zit een beetje donkerder en harder.... Volgende keer ga ik eens testen of het helpt als ik er aan de buitenkant van het bakpapier een strook aluminiumfolie tegen leg.

Groetjes Evelien