1

Onderwerp: icng

ik heb een vraagje is royal icing hetzelfde als magic icing

2

Re: icng

ik snap niet waarom ik hier geen antwoord krijg ik had gehoord dat dat zo goed was hier maar dat blijkt toch niet echt zo te zijn als je hier als gast een vraag steld jammer maar laat maar ik ga het wel ergens anders vragen

3

Re: icng

nou nou niet iedereen die het weet is toevallig online om je antwoord te geven groet jua

4

Re: icng

Nou nou....je bent wel kort van stof hoor !

Ik heb geen idee waar je het over hebt dus ik kan je er ook niet bij helpen.

Nicole

5

Re: icng

Hoi Cind@,

Allereerst vind ik ook wel dat je erg veel verwacht en nogal kortaf reageert.

Ik ken zelf geen Magic Icing, maar toch heb ik even voor je gegoogled en dit kwam ik tegen op de site van ACDS:

Royal Icing betekent eiwitglazuur.
Magic Icing en Deco cr

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

6

Re: icng

Ook ik vind je vraagstelling erg kort en bondig, geen hallo of een groetje....
Ik heb ook nog nooit van Magic Icing gehoord.
Jammer dat je zoveel aanstoot neemt als er niet binnen 16 uur (inclusief een nacht!!) antwoord krijgt.
Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: icng

Ojeetje wat ongezellig dit allemaal... :( Kan Marianne dit berichtje niet gewoon verwijderen? Of alleen de vraag en het antwoord laten staan? Ik vind het zo zonde voor dit geweldige forum..

Groetjes Evelien

8

Re: icng

Mee eens...haal dit bericht maar weg want betreffende persoon reageert niet meer dus zal wel niet meer terugkomen, jammer.

Groetjes Nicole

9

Re: icng

hoi allemaal jawel hoor ik reageer heus wel maar als je in het zkh ligt word dat wel erg moeilijk he en om mij dan maar meteen te willen verwijderen is toch ook wel kort door de bocht en dan vinden jullie mij kort van stof ik ben dus niet de enige die kort van stof is.


maar sorry voor dit alles ik had alleen haast omdat ik bezig was met een taart en ik dus niet langer kon wachten en als ik zie hoe nsel er vaak bij de bekende word gereageerd vond ik gewoon dat het nu wel lang duurde.

maar goed tot zover mijn uitleg kijk maar wat jullie er mee doen.




groetjes cindy

10

Re: icng

Ja, cind@,

Je zei zelf dat je ergens anders ging vragen daarom dacht ik dan je niet terug zou komen hier op het forum.
Maar natuurlijk ben je welkom (en ik neem aan dan ik dan ook voor de anderen praat)
We zien graag jou baksels bij Show of !

Groetjes Nicole
p.s. Ik hoop dat het met je gezondheid allemaal goed is ! Fijne feestdagen alvast.

11

Re: icng

Hoi Cindy,

Niet elke vraag is even snel te beantwoorden. Niet iedereen heeft ook overal evenveel verstand van. De antwoord-snelheid hangt zeker niet af van bekend of onbekend. Ik heb bv jouw vraag wel zien staan, maar wist ook het antwoord niet. Ik heb zelf nog moeite met het verschil tussen icing en royal icing  (Ja, de een is glazuur en de ander fondant maar welke? ;) ) NB: daar hoef ik geen antwoord op hoor, is vast terug te vinden met de zoekfunctie, dus als ik in mijn icing-tijdperk aankom zal ik daar eens naar op zoek. Voorlopig vind ik nog genoeg uitdaging in marsepein en rolfondant. :D

Overigens zette je in je 2de mailtje: "laat maar" dus dan lijkt het mij ook niet te verwachten dat je nog komt kijken. Je had er immers niet bij gezet dat je het ziekenhuis in ging ;)
In ieder geval beterschap en ondanks een roerige start: welkom bij de club en zoals Nicole al zei: we zijn nieuwsgierig naar je creaties!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Re: icng

hallo,

om even op de eerste vraag terug te komen..
Volgens mij is het precies hetzelfde.
Trouwens jammer dat je verkeerd begrepen was.
Mischien dat ze bij de bakker het juiste antwoord ook nog eens kunnen geven, maar volgens mij zit ik wel goed.

Groetjes Kathleen.

13

Re: icng

Hoi Allemaal,

Even voor de duidelijkheid: Ik heb er bij gezegd dat de vraag en het antwoord konden blijven staan. Het ging mij dus vooral om de "zwart-makerij". Lekker belangrijk hoe snel het gaat en waarom, enz.

Royal icing=icing=glazuur=fondant
Met alles wat ik er over gelezen heb durf ik dat nu wel te zeggen. En ik heb meer gelezen dan gebakken. Hahaha :)
Het enige waar verschil in zit, is in de dikte van het glazuur en dat hangt weer af van de hoeveelheid water dat je er bij doet. Met de hele dikke vorm kan je bloemen, etc. spuiten. Met de iets minder dikke vorm maak je lijntjes en stippen. En met de vloeibare vorm kun je je gebak een glazuurlaagje geven (vaak over marsepein heen) of vlakken invullen (als je eerst iets met de dikke hebt "getekend").

Alleen de rolfondant heeft een andere samenstelling. Hier zit geen eiwit in. Kijk verder maar bij de recepten.

Groetjes Evelien