1

Onderwerp: Botercreme met pudding

Hoi,

op zoek naar een nieuw lekker taart recept heb ik op een duitse pagina (ik kom zelf uit duitsland, maar woon al 4 jaar in nederland) een recept voor botercreme met pudding gefonden. en dit wou ik met jullie delen:)

een pakje puddingpoeder (met vanille of schokosmaak)
250 gr boter
50 gr suiker

de pudding zoals op de verpakking beschreven met 500ml melk en suiker koken, en dan laten afkoelen ( om te voorkomen dat er een "hudje"ontstaat de pudding direct  met folie afdecken) het beste is het om dat een dag van te voren te doen, en de boter ook een dag van tevoren uit de koelkast de halen want de pudding en de boter moeten kamertemperatuur hebben. roer de boter met de suiker zalvig en voeg beetje bij beetje de pudding door de boter. deze botercreme is geschikt voor vullingen. als je de botercreme voor versieringen willt gebruiken moet je 500 gr boter en 70 gr suiker gebruiken.

de smaak kan je veranderen met schokopudding, nougat, likör, Baileys, Rum....

2

Re: Botercreme met pudding

ooo dat klinkt lekker zeg ik ga het zeker een keer proberen groetje jua

3

Re: Botercreme met pudding

Hoi Leya,

Klinkt goed!!!!!! Zou het ook kunnen met andere smaken pudding? Of wordt dan de smaak te zwak door de boter.....

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: Botercreme met pudding

ik kan me voorstellen dat het met banaanpudding enzo ook heel lekker wordt, maar ik heb het zelf nog niet uitgeprobeert:) als je het een keer hebt uitgeprobeert kan je mij dan vertellen hoe het was? ;)

groetjes