1

Onderwerp: babyshower-taart

Een vraagie!

Ik heb binnenkort een babyshower en ik wil graag een taart maken.
De zijkanten wil ik graag versieren met muisjes. (roze en blauw aangezien we het geslacht niet weten :))

Waarmee kan ik het best de muisjes opplakken aan de zijkanten: botercreme of botercreme-extra??
Of wat anders misschien?

Alle tips en ervaringen zijn welkom!!!:D

Groetjes mac:)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: babyshower-taart

Ik heb een geboortetaart gemaakt, en op de zijkant ook muisjes geplakt.
Dit heb ik met botercreme extra gedaan, het jammere is dat dit gelig is en je dit er dus wel doorheen ziet op sommige plekken, misschien hebben andere mensen een betere tip

3

Re: babyshower-taart

Hoi Mac,

Ik heb eens zo'n taart gemaakt met botercreme aan de zijkanten. Het bleef goed zitten, maar door de boter worden de muisjes helaas wel "slap" na verloop van tijd. De 2e keer deed ik dan ook icing (glazuur) aan de buitenrand, wel snel de muisjes erdoor, maar je krijgt dan wel een beter resultaat + dat icing ook mooi wit is!

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes, Inge

PS: voor het besmeren met icing kun je de taart beter wel abrikoteren!

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: babyshower-taart

Bedankt voor de tips/ervaringen!

Maar Inge, als ik de buitenkant glazuur en ik maak de icing zelf. moet de icing dan net zo stijf zijn als spuiticing? (lijkt me niet, maar voor de zekerheid vraag ik 't toch :-))

En kan ik ook glazuur van baukje gebruiken, als ik de icing niet zelf maakt? Kan je daar fijn mee werken?

Grt. mac:)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

5

Re: babyshower-taart

Hoi Mac,

Hij kan wel iets dunner zijn dan spuiticing denk ik. Ik heb volgens mij gewoon icing gebruikt zoals ik hem altijd maak, dus met eiwitpoeder. De glazuur ken ik niet van baukje, maar het gaat erom dat het wel droog/hard wordt, dus als dat zo'n glazuur is zou dat ook kunnen. Maar je zou ook gewoon de botercreme kunnen nemen hoor, en dan het wat slapper worden van de muisjes op de koop toe nemen, of zeggen dat hij meteen op moet ;-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: babyshower-taart

Hoi Magnolia,

Ik weet niet of het tot zaterdag kan wachten, maar ik gebruik een icing die wel een beetje uithard, maar niet keihard wordt. Die zou je ook kunnen gebruiken voor de zijkanten.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

7 Laatst bewerkt door tweelingmama Esther (09-11-2005 22:55)

Re: babyshower-taart

Vanavond heb ik weer een geboortetaart gemaakt, en de muisjes met glazuur vastgeplakt.
Dit werkt op zich wel goed, maar de glazuur moet niet te dun zijn want dan wordt het een smurrie, en je moet de glazuur er heel dun opsmeren en dan meteen de muisjes ertegen aan drukken.
Je moet het gewoon proberen en dan lukt het vast wel, ik vond dit beter en mooier dan met botercreme.
Ik heb de glazuur gemaakt met poedersuiker en water.

groetjes Esther

8

Re: babyshower-taart

Hallootjes allemaal!

De tips zal ik allemaal goed in gedachten houden! Thanx :)

En Peronne gelukkig kan ik wel tot zaterdag wachten. De babyshower is eind deze maand!
Dan heb ik nog een week de tijd om te oefenen.
Ik zit me net te bedenken; dan oefen ik eerst op een 'test'cake van de supermarkt bijv.

In iedergeval bedankt en euhhh... als ik m'n eerste taart zelf gemaakt heb, stuur ik ook een fotootje! :)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!