1

Onderwerp: rumsmaak aan de botercreme ?

Hallo,

Ik stond bij de taartspullen in de winkel te kijken en daar zag ik flesjes rumaroma staan.
Kan je dat gebruiken om bijvoorbeeld een rumsmaakje aan je botercreme te maken ?
Is er iemand die dat al eens heeft gedaan en is dat dan lekker of kun je het beter houden bij vanille smaakjes en zo...(of hoeft er helemaal geen smaakje bij die mix voor botercreme Inge ??:rolleyes:

Groetjes Nicole

Ga vandaag de masepein kleuren en de taart uit de vriezer halen en snijden...
Als jullie de komende dagen niks meer van mij horen dan is het niet gelukt :D

2

Re: rumsmaak aan de botercreme ?

Hoi Nicole,

De smaak van de botercreme is een beetje vanille-achtig, lekker zoet wel. Maar een smaakje kan natuurlijk wel altijd! En inderdaad, wil je rumsmaak, dan doe je er rumaroma doorheen. Er staat op het flesje hoeveel erin moet per hoeveel gram klaar product als het goed is. Probeer anders een beetje uit om te kijken of je het wel lekker vind.

Ik gebruik het puur, ik vind het zo al goed van smaak, maar er schreef laatst ook al iemand dat je er een aarbeiensmaakje aan kan geven, dus het is zeer zeker mogelijk! Ook chocolade botercreme of bijv. mokka is heel goed met de botercreme mix te maken.

Succes met je taart! Hoop wel wat te horen dus!! :D

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: rumsmaak aan de botercreme ?

ik heb laatst bij cakezooi.com een setje van 20 flesjes met smaakaroma gekocht.
Daar zaten maar liefst ook 6 flesjes rum aroma bij. maar ook bitterkoekjesextract en dat was ook erg lekker.

groetjes Kathleen

4

Re: rumsmaak aan de botercreme ?

In mijn kookboek staat bij het recept van botercr

5

Re: rumsmaak aan de botercreme ?

Ik heb gisteren aan mijn botercreme smaakaroma toegevoegd.
Heb eerst maar even vanille geprobeerd....
Maar de volgende keer doe ik het denk ik zonder smaakje want ik vond het er niet lekkerder op geworden (smaak bleef achteraf een beetje in mijn mond hangen)

Maar goed smaken verschillen ...