1

Onderwerp: HELP: Soezie rijst het blik uit :(

Hallo,

Ik had mijn blik voor 2/3 gevuld, maar tijdens het bakken rees de cake (biscuit) het blik uit. Ik heb er nog wel wat van kunnen maken, maar wat heb ik fout gedaan???? Ik had 10 minuten op de hoogste stand gemixt, het beslag rustig in het blik gedaan en in voorverwarmde oven van 180 gr. gezet. Wat is hier fout aan en hoe voorkom ik het ene volgende keer?

Joyce

2

Re: HELP: Soezie rijst het blik uit :(

hallo Joyce,
De werkelijke temperaturen van de ovens kunnen per oven verschillen. Je zou een met een oventhermometer kunnen controleren of jouw oven in werkelijkheid soms heter is dan de aangegeven temperatuur. Of je probeert het nog eens met een 5 tot 10 graden lagere temperatuur. heel veel succes!! Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: HELP: Soezie rijst het blik uit :(

Hoi Joyce,

Dat probleem had ik in het begin ook, totdat ik de gouden tip van Inge kreeg. Je begint met 11 min op 150 graden, dan 11 min op 165 graden en je bakt de cake af op 180 graden. De cake heeft dan de tijd om te rijzen en gaar te worden.

Succes!

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

4

Re: HELP: Soezie rijst het blik uit :(

Hoi Joyce,

En een volgende keer toch n

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: HELP: Soezie rijst het blik uit :(

Bedankt allemaal!

Aanstaand weekend ga ik een nieuwe poging wagen en deze tips opvolgen. Oefening baart kunst zeggen ze altijd en ik heb genoeg meldingen die als proefkonijn willen fungeren. :)

Groetjes, Joyce

6

Re: HELP: Soezie rijst het blik uit :(

Ik heb de mix uit de webshop gebruikt en de volgende baktijden aangehouden:

19 min op 150 graden en 15 minuten op 175 graden.

Ik heb een hetelucht (combimagnetron-)oven en volgens mij moet je dan altijd het aantal graden iets lager houden dan bij een gewone oven.

Met deze temeratuurinstelling ging het in elk geval heel goed.

Nicole