1 Laatst bewerkt door Car (10-10-2005 12:39)

Onderwerp: Petit-fours

Hoi,
Ik maak binnenkort een taart, met daarnaast kleine petit-fours (omdat er zoveel mensen komen en ik niet zoveel taarten kan meesjouwen van Gelderland naar Groningen). Nu vraag ik me af of ze niet zullen uitdrogen als ik ze een dag van te voren maak. Dit is het plan:
Ik maak een taart in een grote vierkante vorm, die snijd ik overdwars door midden, en die twee helften beleg ik met de chococreme en marsepein. Dan steek ik er met koekjesvormpjes hartjes uit. Dat zijn dan de petit fours. 1 stukje taart bestaat dus uit: 1 laag taart, 1 laagje chococreme en 1 laagje marsepein. Er zit dus geen marsepein aan de zijkanten. Wat denken jullie, wordt het te droog?
Ik krijg net een ideetje, zou het ook lekker zijn om er nog een laagje kersenjam tussen te doen? Zoals bij een schwarzwalder kirsch torte?
Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Petit-fours

Hoi Car,

Ik denk ten eerste zeker dat het lekker is om er kersenjam tussen te doen! Mmmm!

Maar waarom bekleed je de zijkant niet ook? Je kunt dan stroken marsepein nemen en die gewoon om de rand heenrollen. Wat ook leuk is, is de zijkanten insmeren met creme (boter of choco) en dan met nougatine (in de winkel te krijgen in een zakje van baukje) of amandelschaafsel drukken of met je hand ertegenaan plakken. Ik weet niet of het je wat lijkt, maar het droogt zo zeker minder uit. Ik zou anders proberen hoe het is, dus gewoon even proefdraaien en een dagje laten staan zeg maar.

Succes! groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat