1

Onderwerp: Nemo taart voorpagina

Hi!

Allereerst wil ik even zeggen dat jullie een hele leuke site hebben.

Ik ben zelf ook aan het bakken geslagen, het zit in de familie, van kinds af aan hebben mijn broer en ik altijd versierde taarten gehad van Barbie tot He-Man van Viool tot Racebaan. Mijn oma was/is de bakster.

Ik ben nu het ''stokje" aan het overnemen. Ik wil voor mijn neefje deze keer een Finding Nemo taart maken. Ik heb al wat zitten oefenen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat. De Nemo op jullie homepage ziet er echt leuk uit!

Hoe hebben jullie deze gemaakt. Marsepein, fondant? Ik zelf gebruik voornamelijk fondant (zelf gemaakt). Waar hebben jullie het plaatje vandaan? Ik kan (bijna) nergens echt een leuk plaatje van Nemo zelf vinden. Hoe hebben jullie Nemo 'opgebouwd'. Eerst maken in lagen, dan laten drogen en op de taart plakken?

Ik zoek ook naar (recepten voor) vullingen die houdbaar zijn buiten de koelkast. Ik kom niet verder dan, botercreme, jam en vlaaivulling. Zijn dit echt de enige vullingen die houdbaar zijn buiten de koelkast? Als ik nl. bruidstaarten bekijk, zie ik daar ook allerlei laagjes tussen, worden die dan de dag zelf gemaakt, of zit daar iets anders door? Ik ga in ieder geval de botercreme/jam vulling deze keer proberen, lijkt me lekker!

Grt.
Rachel

2

Re: Nemo taart voorpagina

Hallo Rachel,

Bedankt voor je complimenten. De taart van Nemo hebben wij (Marianne en ik) gemaakt met marsepein, behalve het wit, dat was rolfondant. Maar hij kan net zo goed met fondant uiteraard!

Qua vullingen, tja, ik kom op hetzelfde uit. Als je echter een koele plek in huis hebt, zoals een kelder of een garage waar het lekker koel is (afh. dus van de buitentemperatuur) kun je wel meer soorten vulling maken hoor. Ook kun je ervoor kiezen om de taart gewoon w

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat