1

Onderwerp: Marsepein

hallo,

Ik heb net een hele mooie taart voor me oma gemaakt.
Nu heb ik marsepein over en het is best luek om het de volgende keer weer te gebruiken, hoe kan ik het beste marsepein bewaren?

groeten

2

Re: Marsepein

Ik bewaar het in zakjes, luchtdicht, in de koelkast. Het is op deze manier nog maanden goed te houden.

Groetjes Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: Marsepein

oke bedankt maar lukt dat ook zo met een kleurstof erbij?

groetjes

4

Re: Marsepein

Hallo Patricia en Milou,

De marsepein is prima te bewaren, inderdaad luchtdicht (huishoudfolie) en ik doe het altijd nog in een tupperware bakje (of ander merk uiteraard ;-)). Marsepein hoeft overigens absoluut niet in de koelkast! Misschien wel liever niet, het is nl. koud amper te verwerken en het kan misschien wat nat worden van het vocht erin. Ik bewaar het gewoon in keukenkastjes, is prima te doen. Meesltal kun je het zo 6 tot 9 maanden bewaren. Wel weer goed doorkneden voor je het weer gebruikt.

Succes en groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: Marsepein

Hoi Inge,

Ik heb nog geen last ondervonden van het bewaren in de koelkast. Ik haal het een uur voordat ik er mee ga werken uit, en is dan goed kneedbaar.
Als het marsepein op een taart zit, dan wordt het idd vochtig in de koelkast, maar zo enkel marsepein niet.

Groetjes terug.

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl