1

Onderwerp: van fondant modeling paste maken

Hoi,

Even een vraagje,

Hoeveel gram tylose moet je bij 100 gram fondant voegen om er modeling paste van te maken, en is het dan eigenlijk nog wel goed eetbaar, of wordt het te taai ?

alvast bedankt en succes met alle mooie creaties.

(ik zal proberen foto's van mijn creaties  op de site te zetten)

Martine

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

2

Re: van fondant modeling paste maken

hoi martine,

ik heb die vraag ook eens gesteld bij planet cake.
volgens hun moet je een mespuntje toevoegen aan je fondant en dan voelen of de fondant al stevig genoeg is anders evt nog een beetje toevoegen. dus het is een beetje een gevoels kwestie zeggen ze.
in een boek van debbie brown voegt ze twee thee lepels( 10 ml) gum tragacanth poeder toe aan 500gr fondant mischien is dat ook een indicatie. Ik heb me er al wel in verdiept maar nog niet uitgeprobeerd omdat ik nog geen tylose in huis heb.
ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn.
groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: van fondant modeling paste maken

Hoi Millie,

Volgens mij moet je er ook maar een mespuntje aan toe voegen. Het duurt echter even voordat het effect merkbaar is. Je moet het eigenlijk een dag van tevoren klaar maken eer je het gebruikt. Het wordt dan wel een stuk harder, dus bij het opeten moet je wel uitkijken.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

4

Re: van fondant modeling paste maken

Hoi ria en peronne,



de taart is voor 17 september dus ik zal na afloop van alle bak- perikelen uiteraard
uitgebreid verslag uitbrengen van het natuurlijk geweldige (ahum) resultaat.


Ik meld me dus nog wel een keer,

Groetjes Martine

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier