1

Onderwerp: Decoreren met foto

Goedemorgen,
ik ben al een aantal dagen op jullie site aan het koekeloeren en ik kan maar 1 ding zeggen.HIJ IS GEWELDIG !!! Vol bewondering bekijk elke taart weer opnieuw.Maar ik ben echt geen ster in handenarbeid of tekenen geweest op school.Dus ja een taart versieren kan iedereen,maar zoals deze allemaal.
Nu ben ik alleenstaande moeder en super trots op mijn dochtertje.Ik heb niet veel te spenderen maar wil ieder jaar weer een aparte taart voor haar.Het eerste jaar heeft iemand een berentaart/cake gebakken en die heb ik dan versierd,het 2de jaar heb ik van cakerolletjes een leuke rups gemaakt en versierd met cremeboter.(2x gedaan omdat de eerste was mislukt!!) en vorig jaar had ik diepvriestaart van de Aldi en die versierd met soort van marsepeinen clowntjes van de Hema.Tot nu toe leuke creaties maar nu wil ik echt een hele speciale.
Is het mogelijk om een foto op een taart te creëeren??De bakkers doen dat toch ook??Of is dat ook duur en kan je dan beter een taart kopen??En waar moet ik allemaal op letten als ik een taart maak zonder boter en hem wil versieren met marsepein??Zo wie zo zou ik dan de taart willen bekleden met marsepein en dan...ja weet ik het nog niet.Sorry het is een heel verhaal geworden maar heb nog wel wat vragen maar dat komt wel.
Alvast hartstikke bedankt,en veel succes nog met de site verder.Ga vooral zo door.
Groetjes Mira

2

Re: Decoreren met foto

Hoi Mira, wat leuk dat je altijd zelf een taart maakt!
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden, maar als ik niet uitgebreid genoeg ben, gewoon doorvragen hoor ;)

Over de foto: die worden met eetbare inkt op ouwel geprint, dit zelf doen zonder veel kosten is dus eigenlijk niet mogelijk. Wel kun je bij verschillende winkels (bijvoorbeeld bij Planet Cake in Rotterdam) je eigen afbeelding op ouwel laten printen. Ik heb geen idee hoe veel dat kost en of dat überhaupt een optie voor je is. Wat je ook kunt doen is een afbeelding of foto namaken met uitgerolde fondant of marsepein. Dat is een heel gepruts en gepuzzel, maar met veel geduld kom je een heel eind. Voor een voorbeeld wat ik bedoel, post ik stiekem even een foto van een taart van Inge:
http://www.taartopmaat.nl/images/dochtersmichel.JPG

Voor een taart van moscovisch gebak (cake zonder boter) moet je goed het recept volgen. Zorg ervoor dat je de eieren met de suiker heel lang klopt, zodat het een luchtig mengsel is en schep daarna de gezeefde bloem en maïzena er voorzichtig door. Niet kloppen! In de bakvorm en de cake gelijkmatig bakken; als je de temperatuur na 10 minuten steeds 10 à 15 graden hoger zet en bijvoorbeeld bij 150 begint (en eindigt bij 185), rijst de cake heel gelijkmatig.

De cake in twee (of nog lekkerder: drie) lagen snijden en daar jam en botercreme-extra tussen smeren. Daarna òf botercreme òf jam over de taart, en de uitgerolde marsepein erover heen leggen. De marsepein of rolfondant rol ik altijd uit op een met maizena bestrooid werkvlak. En daarna maar versieren h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Decoreren met foto

http://rene.jacobi.com/foto/fototaart.htm

Op deze site staan prijzen en informatie over een foto op ouwel.
prijzen zijn tussen de 8 en 10 euro incl verzendkosten. Dus valt best mee

4

Re: Decoreren met foto

Ik heb via speurders een bedrijf gevonden dat ouwel met eetbare inkt kan bedrukken. De prijzen liggen tussen €0,45 - €5,50. Tegenwoordig hebben ze ook een website: www.cakeprint.nl

Groetjes,

Martijn

5

Re: Decoreren met foto

Hoi Martijn,

Bedankt voor je tip, zeker niet duur daar! Ik hoor echter wel vaker dat een print op ouwel door de "taartbesteller" als minder mooi wordt ervaren als een plaatje gemaakt in marsepein. Maar dat is misschien persoonlijke smaak en voor degene die het zich wat makkelijker wil maken is het zeker een aanrader. Het scheelt in ieder geval een (paar) uur werk ;-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: Decoreren met foto

Hoi!

Beter laat dan nooit: mijn bakker print voor 3,50 een foto op A-5 formaat. Misschien de jouwe ook?!

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR