1

Onderwerp: Marsepein kleuren

Hoi...ben nog steeds bezig met mn taart en ik het is gelukt om ergens marsepein te kopen. (Ik woon in een gat waar ze denken dat marsepein rond sinterklaas aan de bomen groeit) maar dit is blanke marsepein. En nergens in de buurt natuurlijk kleurstof te vinden. Dus nu vraag ik me af...is er een alternatief? Ik had ergens gelezen dat het met bietensap kon. Nu heb ik dus een potje bieten gekocht en mirabellen (groen water). Kan ik het hiermee voor elkaar krijgen?

groetjes charlie :)

2

Re: Marsepein kleuren

Hoi Charlie,

Ik denk dat je gewoon moet proberen wat lukt. Ik denk dat het erg vloeibaar is, misschien krijg je het wat geconcentreerder door het in te koken (ik weet het niet hoor, ik roep gewoon iets)?  Ik maakte bruin vroeger met cacao, dat werkt wel redelijk, maar dat is dus poeder. Je hebt er wel veel voor nodig als je diepbruin wilt.

Is er geen toko in de buurt? Daar hebben ze vaak ook wel kleurstof.

Als je gewoon op kleine stukjes marsepein probeert kun je, zonder al je marsepein te verknoeien, even kijken wat mogelijk is. Zwart krijg je met Norit.... doet de bakker ook ;-)

Verder kún je natuurlijk in de webshop wat kleurtjes bestellen.... misschien voor een volgende keer anders, als dit niet lukt!

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat