1

Onderwerp: Kasteeltaart

Hoi hoi,

Mijn dochtertje is in Oktober jarig en ik wil graag een kasteel taart maken.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe of wat.
Ga ik de hoogte in door verschillende lagen te maken of een platte taart in vorm uitgesneden.
Wordt het Icing, fondant of marsepein.
Ik heb wel al rond gekeken naar mogelijkheden.....maar tja als beginneling duizelt het soms wat!

Wie heeft er goede ideeen voor me!

Groetjes Esther

2

Re: Kasteeltaart

Haai

Ik weet niet goed hoe icing gaat/werkt, maar IK vind foundant niet zo fijn om mee te werken, marcepein is makkelijker, plakt minder. Maar dat is wel weer veel witter, dus ik heb het er wel bij, dan hoef ikde marcepein niet witter te maken.
Ik zou leuk de hoogte in gaan, als je toch bezig bent. Ik als beginner werk veel met poedersuiker met water om te "lijmen"

Heel veel succes en laat je het resultaat zien??

grt charlotte

3

Re: Kasteeltaart

Hoi Esther,

Ik heb een aantal kasteeltaarten gemaakt, voor voorbeelden moet je maar even door de fotoalbums op mijn site bladeren (http://www.taartopmaat.nl)

Even de werkwijze in het kort. Je bakt 2 vierkante taarten, evengroot. Die kun je dan op elkaar stapelen, dat wordt het midden. Dan bak of koop je een cake (zo'n grote hotelcake, een lekkere stevige!!) dus een die je met boter maakt. Voor de zekerheid zou ik er zelfs 2 maken ;-) of kopen.

Dan snij je uit die hotelcake 8 rondjes, ronde stukken cake dus (ipv plakken) die je per 2 op elkaar stapelt. Even wat botercreme of jam ertussen. Dan steek je een sat

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Kasteeltaart

Hoi,

Je kan de suiker heel makkelijk kleuren in een keukenmachine. Zelfs in kleine hoeveelheden. Suiker in de machine en de kleurstof erbij druppelen. Op deze manier kan je ook kleuren mengen. Dan kleur voor kleur toevoegen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Re: Kasteeltaart

Hoi hoi,

Heel erg bedankt Inge  met deze uitleg moet het zeker lukken!
Ik ben er echt heel erg blij mee!

Kan ik alvast lekker oefenen!
Is mijn mannetje ook gelijk blij;)

Ik stuur zeker een foto van mijn baksels leuk om het verschil te zien de 1e......en de 5e...........(moet natuurlijk wel eerst uitproberen;).

Nee hoor! moet ik die kilo's weer kwijt. Ik probeer hem 1 keer uit weet ik gelijk wat ik kan verwachten als het echt zover is.

Heel erg bedankt allemaal

Groetjes Esther

6

Re: Kasteeltaart

H

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: Kasteeltaart

Ik heb nog een vraagje over de kasteeltaart. Hoeveel marsepein heb je ervoor nodig?  en botercreme hoe maak je dat? of kun je dat kant en klaar kopen?...
Ik wilde voor mijn zoontjes verjaardag deze taart proberen te maken maar vraag me nu al af waar ik aan ga beginnen lol

8

Re: Kasteeltaart

Hoi Claudia en de rest,

Het recept voor botercr