1

Onderwerp: Over kleurtjes

Ik meen me te herinneren dat Inge liever marspein gebruikt, en Marianne liever fondant (of was het andersom?). Nu was ik zo de fotootjes in de galerie aan het bekijken (ze worden steeds mooier, die taarten van jullie!) en het leek alsof de taarten van Inge feller van kleur waren. Of verbeeld ik me dit? Komt dit nu door de marsepein? Is marsepein makkelijker te kleuren? Toen ik namelijk mijn lieveheersbeestjestaart maakte, was ik echt heel lang bezig om 'm rood te krijgen (ik gebruikte dus fondant), en echt fel is ie ook niet geworden. Het zwart van de stippen en de kop heb ik er maar zelf opgeschilderd met kleurstof (lui he).
Ook wel grappig, iedereen die bij mij de taart had gegeten (het gedeelte onder het lieveheersbeestje) had daarna een groene tong. Zag er wel maf uit :-)
Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Over kleurtjes

Hoi Car,

Rood (en zwart) zijn kleuren die het moeilijkste te kleuren zijn. Daar heb je vaak meer kleurstof voor nodig. Voor intens rood en zwart verkoopt  Inge speciale kleurpasta´s. Ikzelf gebruik amerikaanse kleurstoffen op het moment en Inge engelse. Ik heb ook het idee dat de kleuren van Inge mooier en intenser zijn. Het ligt dus gewoon aan de fabrikant.

Wanneer je deze kleuren op een taart gebruikt moet je wel voorzichtig wezen met kleding ed. De kleuren krijg je er vaak niet meer uit. Het groene op de tong slijt vanzelf....


Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl