1

Onderwerp: marsepein kleuren

Goedemorgen,

Ik ben gister naar planet cake in rotterdam geweest wat een leuke zaak is dat ik heb daar dan ook marsepein en kleurstof meegenomen.

gisteravond aan de slag gegaan maar ik ben echt op zoek naar wat tips hoe jullie marsepein kleuren hoor.Ik heb me gekleddert met handschoenen,plastick zak het geeft overal aan af hahah ik had een echte paas keuken zullen we maar zeggen ( zo kleurrijk)wat doe ik fout of he ik fout gedaan?????

en ook het strak bekleden is nog wat moeilijk maar het zag er uiteindelijk wel grappig uit. nog geen kunst maar zeker beter dan eerste we gaan gewoon door zullen we maar zeggen.

ook had ik abrikozen jam gebruikt maar het gaf een beetje bittere smaak klopt dit of heeft dit echt aan mijn gelegen ben nl ook een klein beet je grieperig.Dat zou natuurlijk invloed kunne hebben.

Nou hopleijk kan iemand me uit de brand helpen en een beetje deskundig advies geven.Mijn dank is uiteraard weer zeer groot.

bakse, Mirasan

2

Re: marsepein kleuren

Hallo Mirasan,

Kleurstof doe je het beste een beetje op de marsepein en dan vouw je het als het ware naar binnen toe. Dan kneden, met of zonder handschoenen (ik doe ook liever met hoor) die goed aansluiten bij je handen. Ik weet niet wat voor kleurstof je hebt, ik heb een soort pasta, niet echt vloeibaar dus en dat is misschien fijner.

Het blijft wel met dit werk: oefening baart kunst!

Veel plezier met kleuren en maken en met je paaskeuken natuurlijk :-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: marsepein kleuren

Ik heb een soort dikke gel als kluermiddel.Ik kan geloof ik hier nergens kleur pasta kopen...

Ik had ook met handschoenen algeprobeert met rubberen meer had ik even niet in huis maar dat kleefde als een gek doe ik hier iets verkeerds aan... Wat voor handschoenen gebruik jij....

En ik blijf ook oefenen hoor ooit zal het me lukken hahaaha...

Bedankt voor je reactie in ieder geval

groetjes mirasan

4

Re: marsepein kleuren

Hoi,

Misschien nog een kleine tip. Ook wanneer ik marsepein kneed, gebruik ik veel poedersuiker. Als ik dat niet doe gaat de marsepein zo kleven dat het echt een kliederboel wordt.

Groetjes Peronne

PS met kleurpasta en kleurgel wordt volgens mij toch hetzelfde bedoeld?

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

5

Re: marsepein kleuren

Hoi Mirasan

Ik weet niet of het hetzelfde spul is, moet je het gieten of moet je het echt eruit halen met een prikkertje ofzo.

En ik denk ook met die handschoenen dat daar nopjes op zitten, dus relief. Gladde handschoenen (ik koop ze bij de apotheek bijvoorbeeld, werkt wel beter maar het plakt uiteraard wel. Het blijft suiker. Regelmatig je handen wassen en zeer goed afdrogen helpt ook wel. Je moet proberen je handen zo weinig mogelijk kleurstof te laten raken, hoe meer je het binnenin smeert en steeds dichtvouwt hoe beter dat werkt.

Nou, succes ermee! groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: marsepein kleuren

Oke heel erg bedankt voor tips ik ga er mee aan de slag...

Jullie horen de volgende keer of het beter gegaan is pasen komt er aan en ik ga een paas brunch maken ook met gebal natuurlijk..

tot snel dus........

fijne paasdagen trouwens iedereen.

mirasan