1

Onderwerp: sinterklaas taart...

Hai allemaal,
Wie kan me helpen, heb net een flinke order binnen gekregen voor sinterklaastaarten,
Meestal werk ik met icing want dat is zo leuk om t e versieren, maar ik vrees dat ik dat deze keer niet kan gebruiken, mede omdat het dan zo'n tijdrovende taart wordt. Wie heeft een goed idee dat ik kan gebruiken, evt. ook andere bodem c.q. vulling MAAR HET MOET ER NATUURLIJK WEL GEWELDIG UITZIEN!!
ik wacht met smart op jullie reactie, alvast bedankt.
Lieselot

2

Re: sinterklaas taart...

Hoi Lieselot,

Om hoeveel taarten gaat het? Je zou gewoon marsepein kunnen nemen en een plaatje van sint en piet (kies een simpele uit) printen en dan uitsnijden van marsepein en dan keer het aantal dat je nodig hebt. Dat werkt op zich wel fijn, gewoon het malletje meerder keren gebruiken als je een bepaalde kleur uitrolt. Ik moet voor vrijdag ook 1 maken, dan stuur ik je anders wel een foto, ok??

Niet stressen, kijk goed wat je kunt voorbereiden en bewaren!

Groetjes, INge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: sinterklaas taart...

Hoi

Ik wil ook graag voor 5 december een sinterklaastaart maken. Nu kan ik uiteraard een plaatje van de goede man van marsepein maken, maar ik vroeg me af of iemand anders een wat 'spectaculairder' idee heeft. En dan graag met een fotootje, zodat ik kan zien hoe het eruit ziet.

Ik heb gisteren mijn eerste 3D taart gemaakt. Is niet helemaal perfect, maar voor een eerste keer is het niet tegengevallen. En tja, een 3D taart..... dat SMAAKT naar meer!

Maar 'gewone' taarten (hoor mij nou,

4

Re: sinterklaas taart...

Zonder foto, maar wat dacht je van een boot? Die kun je helemaal bouwen van cake en dan bekleden met fondant of marsepein.

Of je bakt wat cakes (moscovisch of andere) en je snijdt dat in vierkanten en rechthoeken die je stuk voor stuk inpakt in fondant of marsepein. Opstapelen en je hebt een berg cadeautjes!

Succes! (en vergeet er geen foto van te maken ;) )
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: sinterklaas taart...

Hoi Marianne

Wat een goed idee! Die kadootjes inpakken; lijkt me erg gezellig staan. Daar ga ik eens op doorbroeden. Bedankt; en ik zal zeker een foto mailen.

Groetjes
Fleur

6

Re: sinterklaas taart...

Hoi

Nog een ander idee is misschien de zak van Sinterklaas. Een beetje rommelig geval met bovenop een soort van holte waarin je dan ook de kadootjes in kunt doen. Maar de boot, die lijkt me ook heel gaaf! Jammer dat degenen die bij mij hebben besteld maar een klein taart wilden... anders ging ik zeker voor een boot!\

Groetjes en veel bak en frutselplezier!
Inge

PS: Wat was je 3D taart er voor een? Enne.. heb je een foto????? Benieuwd!!!

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat