1 Laatst bewerkt door tom poes (29-06-2007 20:28)

Onderwerp: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Toen ik net verliefd was en op vakantie in Friesland stuurde ik mijn vriendje een kaartje met "ferjit my net" met gedroogde vergeet-me-nietjes op de achterkant. Het kaartje hebben we nog! En voor een afscheidstaartje van vrienden die naar Friesland gaan verhuizen kwam de tekst weer boven...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HRCZEGP4.jpg

Klein taartje, heel veel bloemetjes, die wel iets blauwer hadden gemogen, gevuld met vanille bavarois met stukjes mango en een 2e laag met ananas-mangojam zelfgemaakt.

Nog een vraagje: Welke kleur moet ik hebben voor een echte mooie kleur blauw, ik heb skyblue en royal blue, maar vind ze eigenlijk allebei te turkois...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

wat een schatje.

3

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Taartje is erg lief. De kleur kan ik je niets over vertellen, begin zelf net met bakken.
Maar het had iets dieper blauw gemogen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Supertaartje!! Ik heb trouwens dezelfde kleuren blauw, en bij mij wordt het toch echt blauw? Maar ik kleur wel fondant, jij misschien marsepein? Misschien dat de blauw van SK (hyacinth als ik het wel heb) blauwer kleurt?

[edit]Bluebell was het ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

heel mooi hoor, ja kan je ook geen tip geven over de kleur.

6

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Goh wat leuk bedacht zeg. Was vast nog niet zo makkelijk die rand. Ik heb alleen royal blue, kan je dus helaas niet helpen.
Ik vind het een heel mooie taart geworden!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

7

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Ik vind het een superlief taartje... mooi hoor en heerlijke vulling!!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Erg leuk en ze zullen je zo zeker niet vergeten!

9

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Wat een onvergetelijk taartje :)! Mooi! Voor wat betreft de kleur: ik heb ook royal blue maar bij mij wordt het ook echt wel heel blauw (ik gebruik marsefond).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

heel mooi taartje

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

11

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

mmmmmm klink even lekker als die eruit ziet. Ik  heb net dezelfde vraag als jou dikwijls gesteld ivm het blauwe. Ik gebruik nu bluebell en royal blue soms in combinatie met elkaar en soms wat violet erdoor. Het wordt dan wel donkerderblauw maar wel hevig van kleur. Als ik skyblue gebruik wordt het heel turkois maar gebruik deze soms ook om te mengen met ander blauw ...eigenlijk pruts ik maar wat tot ik de juiste kleur krijg. Maar echt mooi licht babyblauw is me nog niet gelukt met mijn kleurpasta's.
En wat vind ik da fries een mooie taal doet me denken aan , verdorie naam kwijt en heb 2 cd's van hen (meisje en jongen) die ik zo kan meezingen

12

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Ik heb sky blue, is voor mij een superkleur, maatr misschien vooral voor water en lucht...
Superlief taartje :Y

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

13

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Wow wat veel bloemetjes! Ziet er goed uit!

Ik heb ook sky blue en bij mij wordt dat gewoon goed blauw (met marsepein)

14

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Wat een gaaf taartje!! Heel erg leuk zo met die rand en die bloemen!!

Ik heb toevallig gisteren voor het eerst royal bleu gebruikt voor Spiderman en die werd toch echt veel blauwer hoor! Vanmiddag komt ie in de show off.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

15

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Als echt Friezinne word ik hier erg warm van :-) Bjusterbaarlijk mooi!!

Wat betreft het blauw, ik heb wilton gel sky blue en die wordt vaak een beetje te groen idd... Ik heb nu een vloeibare kleurstof gekocht bij de Toko (Jo-La heet het) en die wordt dieper... Maar ik heb nog niet een mooie donkerblauw kunnen maken :-(

groetjes,

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

16

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

lief en mooi taart!!! :)

17

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Ik heb nu royal blue door mijn (wat erg gelige, gekocht bij de Toko) marsepein gedaan, dat werd toch redelijk turquoise dus toen ook nog een klontje lichtpaarse marsepein erdoor gedaan waardor het wat milder werd. De 'bal' was toen redelijk naar het zin, maar met dun uitrollen en in de bloemetjes toch iets te 'kleurloos'....
Bij de volgende bestelling toch maar een potje Bluebell erbij doen...
Taartje werd succesvol ontvangen, ze vonden het erg leuk! En terwijl dit toch een redelijke simpele was waren de mensen alweer stomverbaasd dat je dat kan :) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

18

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Wat een schatje... Erg leuk gedaan met die bloemetjes... en de streepjes zien er ook super uit!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

19

Re: Ferjit us net, een afscheidstaartje

Hoe mooi!!! En lief!!!!!!