1 Laatst bewerkt door Etspaghet (28-05-2010 15:51)

Onderwerp: Hét Feedback Topic!

-------------- Feedback Geven -----------------

Marianne schreef:

Om aan te geven dat je open staat voor feedback (= opbouwende kritiek), kun je de tag [FEEDBACK] voor je topictitel zetten. Dit betekent niet dat iedereen ongezouten kritiek mag gaan geven, maar dat jij graag onderbouwde en doordachte mening & tips van medebaksters leest.

Hou bij het GEVEN van feedback rekening met het volgende:
- benoem iets positiefs
- benoem een verbeterpunt en geef hier een concrete tip voor
- sluit positief af

Hou bij het KRIJGEN van feedback rekening met het volgende:
- ook al geef je aan feedback te willen, sommige dingen zijn niet leuk om te horen; schiet niet in de verdediging maar denk er eerst even over na.

Ben je gewoon trots en tevreden met  je taart, laat dan de [FEEDBACK]-tag achterwege. Het is niet verplicht!
Als je de [FEEDBACK]-tag gebruikt, gebruik hem dan ook letterlijk, dus niet met ronde haakjes of sterretjes etc. , vóór de topictitel en met hoofdletters.
We proberen dit nav dit topic een maand uit. Eind juni openen we een topic in babbel om te evalueren of deze manier van elkaar constructieve feedback geven werkt.

Feedback
Feedback is een boodschap  over de prestaties van een ander. Je moet zo nu en dan kunnen zeggen dat het werk van de ander niet in orde is, of juist heel erg goed is. Je stuurt elkaar bij door commentaar te geven. Wie feedback geeft, kan ook feedback terug verwachten. Dat is soms onprettig, maar je leert ermee leven, als iedereen zich aan de regels houdt.

-------------- Orginele Oude Topic ---------------

Feedback Regels
`Feedbackregels` geven een manier om een andere persoon feedback (ook wel `kritiek` genoemd) te geven op zijn handelen. Als volgens deze regels gehandeld wordt, wordt voorkomen dat de ander boos of verdrietig wordt. Als feedback op een onhandige manier wordt gegeven, bestaat namelijk een groot risico dat de persoon erg boos wordt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Feedbackregels

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

2

Re: Hét Feedback Topic!

Ik wil ook wel feedback (lees: mijn ongezouten mening :lol: ) geven. Zet me maar op de lijst Etspaghet. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Oow dat vind ik ook wel wat.  :thumb:  :thumb:  Etty

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Tja...aangezien ik dit al regelmatig doe.... :D
Count me in.....  :Y

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Eindelijk 'ns geen geneuzel over mooie onderplaatjes .... kortom .... ikke wil ook wel graag feedback geven!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

Ja hoor, lijkt me prima!!!!!!!!!!!!!
Mag ik ook meedoen?

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

7

Etspaghet schreef:

ps: modjes, ik wist niet precies in welke catagorie ik deze moest posten, aub verplaatsen naar waar jullie dit topic geschikt achten!

Als je twijfelt aan de plek van een topic, even melden. Dan wordt het gelijk onder onze aandacht gebracht.

Ik bespreek het even, want een topic in Babbel moet geen showtopic worden, daar hebben we de Parades voor. 'k Kom er op terug.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Deàllerleukstetaartenshop vind je in Den Haag!

8

Marianne schreef:

Ik bespreek het even, want een topic in Babbel moet geen showtopic worden, daar hebben we de Parades voor. 'k Kom er op terug.

Het lijkt me wel handig dat het of of is. Dus of in het feedback topic of in de parade. Anders krijg je indd straks veel dezelfde foto`s op de site en word de site weer voller.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

strak plan, ook ik wil wel feedback geven en ook heel graag ontvangen want ook ik wil nog wel eens twijfelen of meer tips willen over bepaalde onderwerpen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10

Super initiatief meiden! Ik heb genoeg ervaring om de mooie dingen te zien en de mindere dingen die opvallen, maar te weinig ervaring om daar een ander van kritiek over te (mogen/kunnen) voorzien...  O-) (eerlijk of niet, hihihi) Ik sluit me dus nog even niet aan in je lijstje Etty.
Lijkt me wel super om hier een taart te laten zien straks!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

11

jolanda71 schreef:
Marianne schreef:

Het lijkt me wel handig dat het of of is. Dus of in het feedback topic of in de parade. Anders krijg je indd straks veel dezelfde foto`s op de site en word de site weer voller.

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben zo iemand die graag kritiek krijgt (waar ik van kan leren dan natuurlijk) maar het weer wat minder makkelijk geeft, dus ik zal hier zeker showen!! En al ben ik dan nog niet zo lang bezig, ik wil wel kritiek geven. Ook dat is voor mij dan weer een leermoment. Dus noteer mij ook maar.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

12

Ik heb het voordeel dat ik 4 jaar aan een creatieve opleiding gestudeerd heb en elke week feedback moest geven volgens de feedbackregels. (en natuurlijk ook feedback ontving)

Heel veel van geleerd en ik wil het graag in de praktijk brengen :)

Maar in de parade's weet ik nooit zo goed of iemand er nou echt op zit te wachten of niet, dus vandaar dit topic. :Y

13

Dan wil ik me vast opgeven als ontvanger, ga vrijdag cupcakes maken en zal dan een foto hier posten voor feedback.

(Ik werk bij een klantenservice als coach, en geef en ontvang dus ook regelmatig feedback. Ik denk dat ik wel goed ben in ontvangen, dat is wel prettig voor mensen die niet vaak gegeven hebben)

14 Laatst bewerkt door kaatjetaatje (25-05-2010 07:53)

Wat een supergaaf idee dit topic!  :thumb:
Mag ik (als niet iemand me voor is) zo stoer zijn het spits af te bijten Dit is mijn laatste taart, en ik sta absoluut open voor feedback. Alvast bedankt!
(verzoek was meidentaart met paard en zwarte kat met rode vlekken)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XCRZLCIT-D.jpg

ik zou graag mee willen doen.
ik kan nog niet zo heel erg mooi taarten bekleden maar iedere keer gaat het iets beter.
ik weet niet of ik mag meedoen?
ik hoop dat het me lukt om feedback terug te geven ik doe me best uiteraard.

carpe diem

16

Nou...uhm...oké....daar gaan we dan.
@Kaatjetaatje:
Ik vind eigenlijk je ondertaart in combinatie met het hart wat er bovenop ligt te klein. Je zou ook nog eens kunnen proberen om in de ogen een klein wit stipje te maken zodat de ogen gaan spreken. Verder vind ik het een leuke kleurencombinatie.....om dan toch positief af te sluiten... :lol:

Volg je hart...want dat klopt!

17

Stoer van je Kaatje, dat je als eerste het spits afbijt! :thumb:

Ik vind je medaille erg mooi gelukt, mooie plooien. Dat is toch ook wel het item wat ook meteen in het oog springt.
Verder vind ik de geschreven naam ook zeer goed (sugargun of icing?) in beide gevallen :thumb:

Bij het onderste blauwe randje had je de naad wellicht op de achterkant van de taart kunnen verstoppen, nu springt ie meteen in het oog.

Verder lijken de kleuren van het paard en de poes iets teveel op elkaar (donker) waardoor de poes een beetje wegvalt, je moet goed kijken om deze te zien, maar kan natuurlijk ook zijn dat deze naar voorbeeld kleuren gemaakt zijn!

Ik had zelf met iets meer ruimte gestapeld (dus of een grotere ondertaart of een kleiner hart)

Je kleuren zijn erg mooi en helder en je paard is echt heel goed geboetseerd!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! :thumb:

18

liselotte1983 schreef:

ik zou graag mee willen doen.
ik kan nog niet zo heel erg mooi taarten bekleden maar iedere keer gaat het iets beter.
ik weet niet of ik mag meedoen?
ik hoop dat het me lukt om feedback terug te geven ik doe me best uiteraard.

Iedereen mag mee doen, zodra je hier een foto post waarop je graag feedback wil ontvangen, doe je al mee!

ok is goed.
dankjewel  :D

carpe diem

20 Laatst bewerkt door prettygem (25-05-2010 08:33)

super initiatief!
ik wil ook graag feedback op deze taart :Y  ...ik vind hem super maar vraag me af of ik twee kleuren moest gebruiken in plaats van één ,een ander kleur onderplaat, nog veel moet oefenen met icing :lol: , kettingtaart
hier komt ie

http://i47.tinypic.com/25tb9dt.jpg

http://i48.tinypic.com/yik2e.jpg

http://i48.tinypic.com/1zxlh8g.jpg

Be in love with what you have

21

Wat een leuk iniatief.
Wat leuk om de reacties - kritische blik terug te lezen. Je gaat dan nog eens terug kijken naar het taartje en ik zie dan ook ineens de punten die genoemd worden. Soms mis je iets maar kan je niet altijd benoemen wat dat nu is.
Voor mij ook weer erg leerzaam!

22 Laatst bewerkt door taartdoos (25-05-2010 09:17)

Ik wil ook wel graag meedoen, ook omdat ik het geven van feedback in gewone topics niet zo durf, je weet vaak niet waar mensen aan twijfelen. Maar je hoeft dan toch niet iedere taart hier te posten, wel? Ik post wel de taarten waar ik mijn twijfels over heb...

@prettygem: Die twee kleuren vind ik super, ook omdat ze in het lint zitten. Ik kan alleen niet goed zien wat die bruine dingetjes zijn, blaadjes? Dan zijn ze te dik uitgerold/gespoten, het is mooier dat dunner te doen. Mooie foto trouwens!

@kaatjetaatje: Worteltjes lijken meteen een stuk echter als je er kleine verticale streepjes in zet, dus gewoon een beetje willekeurig verspreid.

Wel lastig, tips geven zonder mijn handen te gebruiken, ik zit hier al gebarend te typen hahaha

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

23

taartdoos schreef:

Ik wil ook wel graag meedoen, ook omdat ik het geven van feedback in gewone topics niet zo durf, je weet vaak niet waar mensen aan twijfelen. Maar je hoeft dan toch niet iedere taart hier te posten, wel? Ik post wel de taarten waar ik mijn twijfels over heb...

Het is inderdaad de bedoeling om alleen de taarten te posten waar jij (of iemand anders) graag feedback op wil!

Ergens waar je over twijfelt kun je gewoon aankaarten, anderen kijken toch weer anders naar dat ene dingetje waar jij je allang op doodgestaard hebt ;)

24

Geweldig idee dit topic. Ik wil ook graag leren. Hierbij de eerste echte verjaardagstaart die ik tegen betaling voor een meisje heb gemaakt. Ik mocht kiezen tussen een prinsessentaart of een paarden-taart. Dat laatste leek me moeilijk, dus deze gekozen. Ik ben vooral benieuwd of jullie de kwaliteit van deze taart goed genoeg vinden om ervoor betaald te worden. Het is een taart van 25 cm doorsnee en ik heb er 25 euro voor berekend.

De tiara was gedust, net als het plaatje aan de bovenkant. Deze kwam ook weer aan de zijkant terug. De ontvanger was iig erg blij!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WCXTXVK.jpg

25

Wat een goed initiatief!  :thumb: Ik wil ook graag meedoen  :Y Opbouwende kritiek is altijd leerzaam & ik durf ook niet altijd kritiek te geven in gewone topics.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be