26

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

ik maak heel dikwijls een boltaartje, maar hiervoor kan ik die omkeertruc dan toch niet gebruiken ofwel??? Maar bij mijn vlogende "platte" taart ga ik het zeker en vast proberen.

27

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Mamav2Boys schreef:

Ik doe het altijd op die manier haahah.
Alleen ik leg tegen de taart een dunne snijplank van Ikea,dus hoef verder niets in te smeren met crisco ;)

Wil eventueel de volgende keer wel foto's ervan maken mocht daar belang bij zijn??

:Y  Graag!!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

28

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

wenko schreef:
Mamav2Boys schreef:

Ik doe het altijd op die manier haahah.
Alleen ik leg tegen de taart een dunne snijplank van Ikea,dus hoef verder niets in te smeren met crisco ;)

Wil eventueel de volgende keer wel foto's ervan maken mocht daar belang bij zijn??

:Y  Graag!!

Moet volgende week een aantal taarten maken dus zal het meteen doen..........als ik het niet vergeet  :lol:

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

29

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

O, ik hoop zo dat ik nu ook eindelijk eens strakke taarten krijg. Ik ben niet bang voor het omkeren, ik wil gewoon ALLES proberen, want zoals het nu is, ziet het er niet uit. Kan dus niet fout gaan haha

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

30 Laatst bewerkt door Hullie (16-05-2011 23:56)

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Op zn kop draaien blijft inderdaad eng.. ik heb het ook 1 keer gedaan maar dan net op een iets andere manier, zoals ik dacht dat hij niet uit elkaar zou kunnen vallen :lol:
Dus misschien om te proberen voor diegenen die het nig niet durven:
De taart bekleed, fondant afgesneden met een randje 'teveel', bakvorm (waarin de taart gebakken is) met op de bodem een bakpapiertje over de taart heen zetten, dan omdraaien, snel de onderkant er onder plakken en de taart weer omdraaien, bakvorm er voorzichtig afhalen..

Op deze manier heb je dan wel klein een extra randje fondant onder je taart, maar als ik het goed begrijp zit dat er bij de bovenstaande manieren ook toch?

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Ik ga het toch ook eens proberen hoor!Al zal de eerste keer toch een taartje voor onszelf zijn,voor alle zekerheid! ;)
Bedankt voor de tip! :Y

Grtjs,Marie.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

32

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Studio Taart schreef:
reneebr schreef:
isabel-le schreef:

Maarree...pas op met crisco als je nog icing wilt gebruiken. Want die 2 "bijten"elkaar een beetje! Oftwel je icing wordt dan dun!


Crisco? Waar gebruik je dat voor dan? Bij het snijden gebruik ik dat namelijk niet :S

Als je de omkeertruc gebruikt dan moet je crisco gebruiken omdat de bovenkant van de taart anders blijft plakken aan de omdraaiplank. Dat is dus niet zo handig als je icing op je taart wilt gebruiken, omdat die twee elkaar bijten.

Ik draai de taart ook om (niet voor de superstrakke onderkant, maar da's een andere verhaal) en gebruik daarvoor een cakeboard. Heb die in een paar maten liggen die specifiek alleen voor het omdraaien gebruikt worden.

Gewoon snel zijn, dan heb je geen crisco nodig!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

33

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Ik ga het toch ook maar een keer proberen...
Er zijn dus zat mensen die het doen, moet het bij mij toch ook goed gaan?
Die cakeboard vind ik wel een handige tip, ik laat weten hoe het ging!

34 Laatst bewerkt door gerdad (30-05-2011 20:41)

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Mamav2Boys schreef:

Ik doe het altijd op die manier haahah.
Alleen ik leg tegen de taart een dunne snijplank van Ikea,dus hoef verder niets in te smeren met crisco ;)

Wil eventueel de volgende keer wel foto's ervan maken mocht daar belang bij zijn??

Moet zeggen dat ik je taarten super strak vind, heb even op je website gekeken :thumb: dus ik ben ook benieuwd naar de foto's

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!

35

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Ik ben ook benieuwd naar foto's.
Ik heb het namelijk ook geprobeerd, en euhm, mijn hele zijkant liet los, het werd een drama... Uiteindelijk wel weer redelijk strak gekregen, maar toch...

36

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Ik heb het ook geprobeerd, heb hem op een plankje trespa gelegd ipv een glaze plank (gekregen van mijn papa, gebruik ik als onderbord). Was alleen de crisco vergeten, maar toch prima gelukt. zag er mooi strak uit.
Dus bedankt voor de tip.

37

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

gerdad schreef:
Mamav2Boys schreef:

Ik doe het altijd op die manier haahah.
Alleen ik leg tegen de taart een dunne snijplank van Ikea,dus hoef verder niets in te smeren met crisco ;)

Wil eventueel de volgende keer wel foto's ervan maken mocht daar belang bij zijn??

Moet zeggen dat ik je taarten super strak vind, heb even op je website gekeken :thumb: dus ik ben ook benieuwd naar de foto's

Oohhh sorry!!...........ik ben dat helemaal vergeten  :o  :o
Moet deze week nog wel taarten maken.
Zal het meteen ff aan mijn man zeggen dat hij mij eraan moet helpen denken ;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

38

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

zeker een tip die ik ga mee nemen.
ga over een paar weken en bruidstaart maken en die wordt natuurlijk het mooist als hij straks is.

beginner met passie.

39

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Mamav2Boys schreef:
gerdad schreef:
Mamav2Boys schreef:

Ik doe het altijd op die manier haahah.
Alleen ik leg tegen de taart een dunne snijplank van Ikea,dus hoef verder niets in te smeren met crisco ;)

Wil eventueel de volgende keer wel foto's ervan maken mocht daar belang bij zijn??

Moet zeggen dat ik je taarten super strak vind, heb even op je website gekeken :thumb: dus ik ben ook benieuwd naar de foto's

Oohhh sorry!!...........ik ben dat helemaal vergeten  :o  :o
Moet deze week nog wel taarten maken.
Zal het meteen ff aan mijn man zeggen dat hij mij eraan moet helpen denken ;)

Afgelopen week heb ik er foto's van gemaakt,maar dan zie je alleen een taart op de kop en een taart op de goede onderplaat ahah
Dus wil komende week even proberen of mijn man foto's kan gaan maken als ik het doe........of misschien een heel kort filmpje haha

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

40

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Heb vandaag heel hard BARBATRUUK geroepen en ja hoor... nog niet helemaal goed maar veel beter!!!

THANX

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

41 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (14-09-2011 13:53)

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Ik ga het ook zo eens proberen.Moet voor zaterdag de verjaardagstaart van mn jongste zoontje maken.
Als jullie iets horen godveren en schelden,dan ben ik bang dat de barbatruc niet goed heeft gewerkt bij mij. :lol:  :lol:

groetjes yvon

42

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

De volgende keer ga ik alleen (proberen) de marsepein die onder de taart komt te zitten, wat dunner te krijgen... buigt misschien wat gemakkelijker om...

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

43

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

Goed idee! Moest erg lachen om je barbera truuk! hi hi

44

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

hallo ladies
ikben hier pas nieuw en wat heb ik me een breuk gelachen om deze barbatruuk!!

ik heb hem gisteren uitgeprobeerd, 20cm taartje bekleed, bakpapier erop en op zn kop gezet, fondant eronder afgewerkt en weer terug op zn normale stand en ik moet zeggen, het heeft er nog nooit zo strak opgezeten! :) 

super advies! zeer zeker de moeite waard om te proberen!

45

Re: [HOWTO] Strakke onderkant!

In principe doe ik hetzelfde wanneer ie niet in 1 x strak zit aan de onderkant maar dan ZONDER de taart om te keren.

Ik pak een bot rond mesje (zo'n mesje voor smeerkaas, heb de mijne ooit bij frico gekregen) En met een soort scheppende beweging duw ik dan zo het laatste randje marsepein of fondant voorzichtig onder de taart. Dan nog een laatste keer met de smoother langs de rand en klaar.