76

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

leuk zeg! lijkt me ook erg lekker.

77

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

Jullie kunnen ook deze link proberen.

Ik gebruik deze altijd en heb heen problemen met de modeling chocolate.
En voor gekleurde kun je de candymelts van wilton gebruiken

http://www.youtube.com/watch?v=6JrStka6 … p;index=76

78

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

hallo dames, ik heb dit ook gedaan, en heb gemerkt, als je de bol uitknijp, je er veel vet uitkrijgt, en je een mooiere massa krijgt. Ik blijf gewoon kneden en knijpen en afvegen met keukrol. Zo heb ik hele mooie rozen kunnen maken,

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

79

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

Ik ga ook maar een zoektocht beginnen naar glycose.
Lijkt me echt super leuk om te doen.

Made with love!

80

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

wat leuk ga ik ook eens proberen die kneedbare chocolade  :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

81

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

Ik heb een nieuw receptwariatie voor kneedbaare chokolade.
500gr chokolade /goede kwaliteit/
150gr Honing /geen glucosesyrop of stroop.

Chokolade smelten en honing beetje opwarmen.Samenmengen .Omdat chokolade heeft een bepaalde % vet moetje 5-10 minuten lang kneeden.Tussentijd chokvet van je handen met keukenpapier afhalen.Het komt "aardig veel uit. Als is dit klaar leg je in het koelkast. Voor het gebruik uit het koelkast haalen en goed doorknneden , zoo word het zachter en klaar voor modeleeren of een hele taart bedekken.

82

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

Ik heb deze variant uitgeprobeerd

150 gr kandijsiroop
300 gr pure chocolade (gesmolten)

en bij mij blijft het erg plakkerig, ik kan nergens glucose vinden alleen in de webshop, maar die vind ik nogal duur. Is het minder plakkerig als je glucose gebruikt? En met corn syrup is het dan erg plakkerig?
Ik zou het graag gebruiken om een taart te bekleden want hier thuis houden ze niet zo van fondat/marsepein.

Bedankt!

83

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

http://www.hungryhappenings.com/p/choco … -tips.html

ik kwam deze site tegen daar staan fotos bij hoe en wat te doen als je chocolade lijkt te misluikken

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

84

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

ahhhhhhhhhhh ik wordt er knetter gek van waarom lukt het me niet

ik krijg t niet voor elkaar om dit uit te rollen en dan ook nog op te pakken om over een taart te leggen

het spul wil echt niet dus ik denk dat ik toch maar fondant ga gebruiken om te bekleden want dit wordt niets en er moeten 2 taartjes af grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

85

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

dat van de kruimelige chocolade klopt bij mij. ik had ook ergens op internet gevonden dat je er dan te weinig glucose had ingedaan en hoewel het een plakkerig boeltje was te kneden, is het uiteindelijk gelukt.
en ik gebruik mijn pastaroller om die uit te rollen. kan ik wel niet helemaal taart bekleden maar wel de zijkanten. ik rol enkel bovenzijde zelf uit omdat ik geen kracht meer heb in mijn rechterpols door een auto-ongeval.
Pastaroller werkt geweldig (ook voor fondant :-D )

86

Re: Modeling Chocolate / gezien in CakeBoss

Dit ga ik ook een keer uitproberen, super leuk!! Als je het gekleurd wilt kun je toch ook gewoon candy melts gebruiken?? Moet je dan de hoeveelheid aanhouden van witte chocolade (dus 500 gram)?? Alvast bedankt!!