1

Onderwerp: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

Hallo
Weet iemand een vervangend materiaal voor marsepein/ fondant waar geen biet of rietsuiker voor gebruikt is. Het mooiste zou zijn een vervanger op basis van druivensuiker. Wie o wie kan mij helpen?
Mijn kleine neefje mag namelijk alleen producten zonder biet/rietsuiker en de meeste suikervervangers zijn ook niet goed. Maar weet je iets laat het me dan aub weten wie weet mag hij het toch hebben.

Alvast bedankt voor de reacties
Ellen
:-)

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

2

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

Hoi Ellen,
Ik heb een boek met allerlei alternatieven voor voedingsmiddelen, daar staan een recept in voor marsepein met alternatieven voor de ingrediënten:
150 gram amandelen, 300 gram suiker en 3 theeleptels rozen water of oranjebloesemwater of laurierkerswater.
Maal de amandelen in de keukenmachine, meng het met de suiker en het (rozen) water, maal het nogmaals door de keukenmachine.
Alternatief sacharose vrij:  de poedersuiker vervangen door glucose(druivesuiker) of fructose.
Ik denk dan zelf dat je ook met fructose of druivesuiker het recept voor fondant zou kunnen proberen.
veel succes

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

Dat boek van jou heeft al een hoop mensen blij gemaakt, volgens mij! ;)

Groetjes Evelien

4

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

Hoi Ria,

Zou jij misschien zo vriendelijk willen zijn om mij het isbn (of hoe noem je dat) nummer van het boek te geven? Want ik wil het zelf misschien ook wel aanschaffen dan. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik ga het in ieder geval proberen. Maar als iemand nog een kant en klare oplossing heeft wil ik dat graag ook horen.

Groetjes
Ellen

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

5

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

Het schiet me net te binnen dat je de taart ook alleen met botercr

6 Laatst bewerkt door wendy (19-03-2006 11:53)

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

emmm evelien,

Eiwit poeder door de botercreme? leg is uit als je wilt.
O, ik had toch geschreven dat ik de botercreme de vorige keer zo vies vond, nu gewoon naar jullie advies veel langer geklopt ( nu zonder room) en hij was super zoet maar wel lekker, top. :-)

Groetjes wendy

7

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

hoi,
hier is de titel en het nummer:
Basiskookboek bij voedselallergie en –intolerantie. ISBN 90 410 0026 7
Het schijnt niet of moeilijk verkrijgbaar te zijn of er moet recxent en herdruk uitgegeven zijn?
Ik weet wel dat een goed gesorteerde bibliotheek het boek ook heeft.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

8

Re: Suikervrije materialen voor een decoratieve taart

Boek is inderdaad niet meer leverbaar en een herdruk komt ook niet. Zag nog wel een ander boek dat misschien kan helpen: Kookboek voor mensen met een voedselallergie, 19,95 ISBN: 9020958100. Ik ken de inhoud niet, maar misschien dat iemand het boek ergens vindt?

Groeten, Eline