26

Re: [HOW-TO] biscuit

Toeties schreef:
Taartenmarie schreef:
Taartenmarie schreef:

Maar mijn vraag is eigenlijk de volgende: mijn beslag is (dankzij mn nieuwe keukenmachine!!) goed luchtig en mijn biscuit dus ook maar hij blijft wel net zo hoog als dat 'ie de oven in gaat. Hij komt tijdens het bakken iets omhoog maar zakt ook weer iets in. Is dit normaal?

Ben nog steeds benieuwd of jullie biscuit er hoger uit komt dan dat ie er als beslag in ging. Bij mij iig niet  :s

Bij mij rijst het wel! misschien zijn je eieren te koud of mix je niet hard of lang genoeg? of met doorscheppen van de bloem dat je te veelt roert??
of je hebt gewoon heel eigenwijs biscuit!

Eigenwijze oven dan denk ik. Ik mix braaf 10-12 minuten op de hoogste stand (eieren voorverwarmd in heet water) en dan nog 2 op de laagste stand. Spatel de bloem er heel voorzichtig doorheen. Maar dan gaat mn oven freaken, ik moet de temp (met een oven thermometer) continue in de gaten houden en bijstellen want de oven doet maar wat. Nou wie weet, over 3 maanden nieuw huis en nieuwe oven. Hoop dat mn biscuit dan ook eindelijk wat hoger zal worden... En anders geef ik het op en ga maar de mix kopen.

Life is what you bake it.

27

Re: [HOW-TO] biscuit

bij mij rijst het wel ietsje maar niet veel,
je ziet soms de taarten met gave dingen aan de zijkant ook, maar zo hoog worden mijn taarten niet...

Pluk de dag !!!

28

Re: [HOW-TO] biscuit

haha het is ook super lastig hoor ;)
het is vooral de truc om de lucht er in de houden.
dus grote eieren en heeeel lang mixen.
en de droge ingredienten goed zeven. en er door heen vouwen.
dus langs de kom naar beneden en dan vanuit onderen weer naar boven toe en het dan ook nog een draai geven :P (is het te begrijpen ....).
daardoor valt als het ware het beslag door elkaar.

misschien toch een keer een filmpje maken ;)

Enthousiaste groet, Maxime

29

Re: [HOW-TO] biscuit

Heb me suf gevouwen op de (basis)koksopleiding. Daar lukte mijn kapsels wel. Denk echt dat het aan mn oven ligt die geen constante temp aanhoudt. Hoop dat het in onze nieuwe oven beter zal gaan. Nog 3 maandjes geduld.....
Of bedenk ik me nu, kan het nog aan mn bakblikken liggen? Ik heb gewone van de HEMA en Blokker en verhoog ze met bakpapier.

Life is what you bake it.

30

Re: [HOW-TO] biscuit

Nou ben benieuwd mijn taartje zit in de oven

31

Re: [HOW-TO] biscuit

Geweldig! Mijn allereerste kapsel was mislukt maar op deze manier lukt het me wel!! Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik heb geprobeerd zo luchtig mogelijk de bloem en maizena door het eiermengsel te spatelen maar daardoor is het naar de bodem gezonken waardoor het niet goed werd opgenomen en klonten vormde... Daar kwam ik pas achter toen ik alles in de bakvorm giette.  :s 
Maar het is alsnog een mooi kapsel geworden  :Y

BEDANKT!

Deliclaire, de toef op de taart.