26

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

die zijn leuk!

27

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Jozien schreef:
ida78 schreef:
Lejow schreef:

Ik zoek ook een alternatief voor kokos, vind dat namelijk echt niet te eten!


blauwe hagelslag ga ik hiervoor bestellen

Allerlei strooisels zijn geschikt, maar ook botercreme geeft een leuk effect. Zie bijvoorbeeld deze (van het blog complete deelite)
http://2.bp.blogspot.com/_ObioDLpm9Wc/SbeeSLnEHlI/AAAAAAAABVs/OIv5i1EoCHc/s400/CookieMonster.jpg

En natuurlijk kun je ook sliertjes maken met de knoflookpers, kleispuit of sugar gun!

Die zijn leuk!! Iemand enig idee welke tip ze gebruikt heeft?

28

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Ik heb even rondgekeken, zal wel zoiets zijn (#233):

http://www.wilton.com/store/images/site_images/402-42_mpg.jpg

29 Laatst bewerkt door menniej (18-08-2010 16:50)

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Jozien schreef:
ida78 schreef:
Lejow schreef:

Ik zoek ook een alternatief voor kokos, vind dat namelijk echt niet te eten!


blauwe hagelslag ga ik hiervoor bestellen

Allerlei strooisels zijn geschikt, maar ook botercreme geeft een leuk effect. Zie bijvoorbeeld deze (van het blog complete deelite)
http://2.bp.blogspot.com/_ObioDLpm9Wc/SbeeSLnEHlI/AAAAAAAABVs/OIv5i1EoCHc/s400/CookieMonster.jpg

En natuurlijk kun je ook sliertjes maken met de knoflookpers, kleispuit of sugar gun!

Zouden ze bij deze ook een dikke laag BC gebruikt hebben om hem bol te maken? Ik hou niet zo van botercreme  :nooo

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

30

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Ik heb spuitmondje 233 (gras) maar dat is hem niet... weet iemand hoe je die haartjes krijgt?   :think:

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

31

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Volgens mij doen ze dit wel met de 233 hoor :think: Het ziet er net zo uit als het gras wat ze daarmee spuiten...

Ik had laatst een how to gezien :/ [Edit] gevonden!
http://www.cliksecrets.com/weeklyvideos/all081210.html
(ff scrollen, in video 1 wordt het monstertje gespoten).

Ik vermoed dat dit bovenstaande voorbeeld inderdaad een bolletje botercreme is :D Je kunt je caisses ook tot bijna de rand vullen, dan krijg je er een bolletje van cake op (moet je alleen misschien wat bijsnijden hier en daar).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

32

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Jozien schreef:

Volgens mij doen ze dit wel met de 233 hoor :think: Het ziet er net zo uit als het gras wat ze daarmee spuiten...

Ik had laatst een how to gezien :/ [Edit] gevonden!
http://www.cliksecrets.com/weeklyvideos/all081210.html
(ff scrollen, in video 1 wordt het monstertje gespoten).

Oh fijn dankje! Die sla ik meteen op. Oké, ik heb het grasmondje. En ik heb hem ook geprobeerd te maken... Maar dat ging helaas niet helemaal goed. De 'sliertjes' zakten in en het werd 1 grote drab. Is het mogelijk dat mijn icing nog te zacht was? Ik vond hem al vrij stevig... :s
Op het filmpje blijven ze mooi staan  :(

Jozien schreef:

Ik vermoed dat dit bovenstaande voorbeeld inderdaad een bolletje botercreme is :D Je kunt je caisses ook tot bijna de rand vullen, dan krijg je er een bolletje van cake op (moet je alleen misschien wat bijsnijden hier en daar).

Dat is ook een idee, waarom kom ik hier zelf niet op  :grr:

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

33

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

heel leuk deze how to!
ik wil hem ook maken en heb als het goed is nu alles in huis, maar nu vraag ik me alleen nog af waar de oogjes van gemaakt zijn?

34

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

De oogjes zijn gewoon bolletjes wit/zwart fondant ;)

35

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

of een rondje witte chocolade met zwarte icing erop gespoten.

36

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

thnx!

37

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Denk jullie dat het ook met suiker kan..?

heb een kandidaatje voor de cc en die lust geen amandel en al helemaal geen kokos..?

gr, miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

38

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

MirKool schreef:

Denk jullie dat het ook met suiker kan..?

heb een kandidaatje voor de cc en die lust geen amandel en al helemaal geen kokos..?

gr, miriam

hoi ik heb ze met blauwe hagelslag gemaakt was ook een groot succes

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

39

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Maar die zou ik dan moeten bestellen.... en daar heb ik geen tijd voor.... Of zijn ze te koop... in supermarkten ofzo..?

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

40

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

MirKool schreef:

Maar die zou ik dan moeten bestellen.... en daar heb ik geen tijd voor.... Of zijn ze te koop... in supermarkten ofzo..?

ik heb ze bij de sligro gekocht

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

41

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

En als je ze nu bedekt met blauwe fondant en dan je blauwe suiker erover doet?
Mijn cookie cc's heb ik met BC bespoten maar de grote 3D Cookie had ik eerst bekleed met blauwe fondant en dan RI op gespoten. Ik denk dat het met gekleurde suiker ook een mooi effect geeft.. :think:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNQJR7HV.jpg

De cc's met blauwe hagelslag heb ik ook al zien voorbijgaan..die waren ook heel mooi (maar in België zijn die iets moeilijker te vinden)

42

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Ik heb geen Sligro pas.... dus dat is voor mij geen optie...
ga het gewoon met suiker proberen... en anders moet ik op zoek naar blauwe hagelslag....  :s

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

43 Laatst bewerkt door Fatiha (07-02-2011 22:55)

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Heel erg leuk

en ziet er goed uit :thumb:

Denk dat ik het ook een keer ga proberen hoop dat het gaat lukken :o

44

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

MirKool schreef:

Ik heb geen Sligro pas.... dus dat is voor mij geen optie...
ga het gewoon met suiker proberen... en anders moet ik op zoek naar blauwe hagelslag....  :s

Je kunt ook proberen om anijshagel te kleuren met blauwe kleurstof zo heb je blauwe hagelslag.

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Hij is echt super leuk  :thumb:

Ik heb m opgeslagen en ga m zeker uitproberen!!!

Thx  :D

Every day is a day for Cupcakes!

46

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Jozien schreef:
ida78 schreef:
Lejow schreef:

Ik zoek ook een alternatief voor kokos, vind dat namelijk echt niet te eten!


blauwe hagelslag ga ik hiervoor bestellen

Allerlei strooisels zijn geschikt, maar ook botercreme geeft een leuk effect. Zie bijvoorbeeld deze (van het blog complete deelite)
http://2.bp.blogspot.com/_ObioDLpm9Wc/SbeeSLnEHlI/AAAAAAAABVs/OIv5i1EoCHc/s400/CookieMonster.jpg

En natuurlijk kun je ook sliertjes maken met de knoflookpers, kleispuit of sugar gun!

Deze zijn eigenlijk het leukst.. maar ik denk dat het toch wel veel meer werk is.. Geeft niet .. maar wel als je er 25 moet maken voor een klas.. Maar ja.. wel een goed alternatief voor de kokos want daar ben ik ook echt niet van...

47

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

hardstikke leuk ik sla hem ook op  ;)

48

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Wat een slim idee om er kokos voor te gebruiken!

49

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Even een vraagje over die SUPER leuke koekiemonster cupcakes.
Gebruik je onder de blauwe cocos gewone botercreme van de mix of 1 op 1 botercreme?

Groetjes Susanne

50

Re: [HOWTO] koekiemonster cupcakes

Een kleine tip van mij, ik was nl ook op zoek naar blauwe hagelslag, maar deze kan je dus vinden in de snackbar waar ze ook ijs verkopen. Dit is nl versiering voor op ijsjes  :D