1

Onderwerp: nog een vraag :-)

Bij de recepten staat het recept voor een luchtige taart zonder boter. Er staat bij voor een grote vierkante vorm. Wat is de inhoud van die vorm?? (liter)
Ik heb een siliconen bakvorm van 26 cm en daar moet ik een hoeveelheid voor hebben vandaar. Moet de taart er nu ook minder lang in??? Ik heb eens ergens gehoord dat een taart in een siliconen bakvorm sneller gaar is. Ik eb hem nog noit gebruik van daar :-)

Groetjes, Lianne

2

Re: nog een vraag :-)

Daar ben ik weer :D
als je een mooie wat hogere taart wilt hebben zou ik voor die maat het recept omrekenen voor 7 tot 8 eieren
(1 ei : 25 gr bloem: 5 gram maizena: 30 gram suiker: aroma naar keuze)
met de siliconevorm zou ik na 25 minuten al controleren met een prikker.
In tegenstelling tot wat in de meeste gebruiksaanwijzingen voor siliconevormen staat zou ik bij dit recept wel de  siliconenvorm even inspuiten met bakblik invetter. Het beslag geeft zelf geen vet af en ik heb al eens gehad dat de cake niet los kwam :(
succes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: nog een vraag :-)

Hoi Ria

Bedankt voor al je antwoorden. ik heb het filmpje even bekeken, leuk dat moet lukken. Goede tip om de bakvorm wel even in te vetten. Had ik niet gedaan omdat het  niet in de gbruiksaanwijzing stond. Fijn om te weten dat ik dus in het voren akn werken. Ik zal me al op zaterdag en maandag aan een taart zwoegen :-)

Groetjes, Lianne