1

Onderwerp: Kwark als vulling

Ik lees vaak bij mensen dat ze als vulling mona kwark gebruiken.
Hoe doen jullie dit dan??
Ik heb pas mijn eerste taart gemaakt, met als vulling gewoon slagroom. Heel simpel dus.. maar wil ook keer wat anders.

2 Laatst bewerkt door Daphne91 (22-03-2010 19:59)

Re: Kwark als vulling

De meesten gebruiken de luchtige puddingen van Mona als vulling: http://www.mona.nl/#/onze-toetjes-op-een-rij/puddingen
Bijvoorbeeld de smaken: Yoghurt citroenkwarktaart, of yoghurt aardbeikwarktaart, of bitterkoekjes, of chipolata. Deze schep je dan gewoon direct uit het bakje op je taart. (Niet te veel door de pudding roeren anders wordt het te zacht). Je moet wel een dijkje van botercreme spuiten.

Groetjes, Daphne

3

Re: Kwark als vulling

Ik ga deze week voor het eerst taart maken met Almhof volle kwark. Hier op het forum wel positieve verhalen over gehoord.
Het is de spaanse sinaasappel-versie. Ik kijk even naar de consistentie, is het te dun dan doe ik er wat gelatine door. Ook een dijkje van botercreme (1:1)
Volgens mij wordt het heeeeerlijk!

4

Re: Kwark als vulling

Xaar schreef:

Ik ga deze week voor het eerst taart maken met Almhof volle kwark. Hier op het forum wel positieve verhalen over gehoord.
Het is de spaanse sinaasappel-versie. Ik kijk even naar de consistentie, is het te dun dan doe ik er wat gelatine door. Ook een dijkje van botercreme (1:1)
Volgens mij wordt het heeeeerlijk!

lijkt mij ook, ga ik ook es proberen! wat doe je er nog bij? of 2 dezelfde lagen?

5

Re: Kwark als vulling

Ik heb laatst de Danio Stracciatella kwark gebruikt.... Ook superlekker! En supermakkelijk! Zo erin gekiept ;)

Groetjes Ilse

6

Re: Kwark als vulling

Als je het gebruikt, moet je dan ook niet gelijk de taart helemaal opeten?

7

Re: Kwark als vulling

Hmm.. klinkt allemaal heerlijk!
Wat een goede ideeen allemaal

zo hééérlijk ontspannend.....

8

Re: Kwark als vulling

ik ga de taart morgen maken (met de Almhof spaanse sinaas-kwark)
Ik denk dat ik er wat gelatine door doe. Verder doe ik een laagje pure chocolade erop, gewoon smelten en het biscuit besmeren en laten stollen. Heb het nog nooit gedaan maar denk dat het wel gaat lukken.
Verder heb ik ook nog wat slagroom en mandarijntjes meegenomen. Misschien dat ik daar nog wat mee doe... weet het nog niet.
In ieder geval doe ik 2x een laag knapperige chocolade met de kwark er bovenop. Volgensmij moet dat een hit worden :)

Donderdag gaan we proeven  :thumb:

9

Re: Kwark als vulling

ben benieuwd :-)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

10

Re: Kwark als vulling

wat een lekkere odeeën allemaal.

ga het snel eens proberen.

11

Re: Kwark als vulling

ik ben wel erg benieuwd hoe het allemaal gelukt is met de kwark!

12

Re: Kwark als vulling

Ik heb ook de Almhof volle yoghurt Spaanse sinaasappel gebruikt. 3 blaadjes gelatine in wat sinaasappelsap opgelost en erdoor geroerd.
Gisteren geproefd, en was echt heerlijk! Lekker fris.

Zat in een chocobiscuit met ook een laag bbr met mandarijntjes en een laag orange curd, maar die was helaas niet zo (veel te zoet). Maar de Spaanse sinaasappel is een blijvertje en een aanrader!

13

Re: Kwark als vulling

Ik hoop dat iemand dit leest..ik wil ook graag de almhof spaanse sinaasappel yoghurt gebruiken voor een taartvulling, maar gelatine moet altijd in een warme vloeistof oplossen toch? Warmen jullie dus een beetje verse sinaasappelsap op en daar de gelatine in laten oplossen?

14

Re: Kwark als vulling

Ja een klein beetje is al voldoende om het in op te lossen hoor.

Je zou het ook in een klein beetje aanhangend water kunnen oplossen dus de gelatine niet te veel uitknijpen hup zo de pan in :)

15

Re: Kwark als vulling

Oke bedankt!!