1

Onderwerp: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

Eens een vraagje aan de meer ervaren bak(st)ers op het forum.

Een vriendin vroeg mij of ik een bruidstaart zou kunnen maken.
Ze krijgt ongeveer 100 gasten, dus dat zal een flinke taart moeten worden.

maar de vraag is, HOE FLINK?

Als ik een 24cm rond maak, snij ik hem in 12 punten, maar op die manier zou ik er 9 nodig hebben.....

Allemaal even grote circels zie ik ook niet zitten, dus dan kom je al snel uit op een set met bijvoorbeeld 5 vormen.

Maar hoeveel stukken haal je hier ongeveer uit?
Is het genoeg voor 100 man, of te veel of weinig?


Dan nog een klein vraagje, doen jullie nog andere dingen voor een bruidstaart als voor een andere taart?
Pas je de vulling aan, de smaak of de versieringen?

Ik weet al wel dat ze hem in zwart/bodeaux en zilver kleuren wil hebben. (vandaar het andere topic ;) )

Graag advies.

2 Laatst bewerkt door ria (06-03-2006 21:07)

Re: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

hoi Ivo,
Ik neem aan dat jij  in de richting van Hilversum of Amsterdam in de buurt woont.
(na je antwoord over de workshop in enkhuizen :) )
Ik weet namelijk dat Oldenhof kookado (zie ook Infotaartje.nl) verstelbare taartringen vekoopt. Dan kan je de maat opvoeren van 16 tot 32 cm als ik het goed heb gezien en kun je met

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

Hoi Ivo,

Lieveke heeft ook allerlei vragen voor haar bruidstaart gesteld. Misschien kun je dat topic een beetje volgen?

En ik zou misschien kiezen voor een vierkantie vorm. Deze kun je nl. onder de marsepein en cr

4

Re: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

Hoi Ivo

Een chocolade taart is ook wat zwaarder en kan ook in kleinere stukken gesneden worden.

Misschien wat ideetjes voor je ontwerp, kijk dan op www.lindyscakes.co.uk.
Lindy werk veel met kleuren.

Voor de trouwtaart van mijn zus heb ik een engels recept gebruikt. Madeira cake.
Dit is vrij zwaar maar wel lekker.  ik kan het recept voor je opschrijven als je het wilt.

Ik moet ook een trouwtaart maken. Mijn bruidspaar komt volgende week proeven en 1 van de recepten zal de madeira cake zijn. Alhoewel de bruid al te kennen heeft gegeven dat ze een nederlandse taart wil! Haar andere helft is engels man dus kom ik er niet onderuit om ook een echte engelse fruittaart te maken. Die mag je gelukkig een paar maanden van te voren bakken .

Veel succes.
groetjes Francisca

5

Re: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

Franky schreef:

ik kan het recept voor je opschrijven als je het wilt.

Mischien een idee om hem in het recepten topic te typen? :)
De recepten bibliotheek is toch een ideaal archief ;)

6

Re: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

Hoe werkt het eigenlijk als je meerdere ronde taarten maakt....


Kun je deze gewoon op elkaar stapelen?
Want voor 100 man, zit je op een laagje of 8, en dat lijkt me vrij zwaar voor de onderste....

En als je dan 2 lagen er af hebt gegeten, krijg je dan niet dat de lagen er onder steeds een rommelige bovenlaag hebben? (cake restjes van de onderkant van de taart die er opstond enzo)

7

Re: hoe groot moet hij worden...... (bruidstaart)

Even zoeken op dit onderwerp, het is nl al vaker voorbij gekomen.... Als je dan nog onbeantwoorde vragen hebt, horen we het wel! :)

Groetjes Evelien